ראש ממשלת שבדיה: “תקיפה בסכין אינה נחשבת לטרור”

אחרי הסערה שחוללה שרת החוץ השבדית, שטענה כי ישראל מוציאה להורג מחבלים ללא משפט, אמר ראש הממשלה לופבן: תקיפה בסכין אינה פיגוע טרור • מאוחר יותר הבהיר: התכוונתי שלא ברור אם אותן תקיפות סכין מאורגנות על ידי ארגון טרור
אליעזר היון
כ"ו כסלו התשע"ו / 08.12.2015 17:13

ההסתה משבדיה לא פוסקת: אחרי ששרת החוץ של שבדיה, מרגרט וולסטרום, אמרה בסוף השבוע האחרון כי ישראל מבצעת הוצאות להורג ללא משפט של מחבלים, מוסיף ראש הממשלה השבדי אמירה שנויה במחלוקת משלו.

במהלך ביקור בעיר לולאו אמר ראש הממשלה סטפן לופבן: “תקיפות סכין, על פי מה שידוע לי בסיווג הבינלאומי, לא מוגדרות כטרור”.

הדברים עוררו כצפוי סערה מחודשת, וראש הממשלה מיהר להתקשר לסוכנות הידיעות בה פורסמו הדברים – ואמר: “ראיתי איך שהידיעה כתובה ואני רוצה להבהיר את הנושא כך שנמנע מאי-הבנות. התכוונתי לכך שלא ברור אם אותן תקיפות סכין מאורגנות על ידי ארגון טרור. המעשה עצמו הוא בוודאות מעשה טרור”.

ראש הממשלה אף הגן על שרת החוץ שלו ואמר: “היא כלל לא התכוונה להאשים את ישראל. להגיד כי השרה האשימה את ישראל בהאשמות כאלה זה טעות מוחלטת, היא מעולם לא אמרה זאת”.

לאחר דבריה של וולסטרום, מסר משרד החוץ הישראלי: “מדובר באמירה שערורייתית. הזויה, חצופה, ומנותקת מן המציאות. שרת החוץ מציעה שאזרחי ישראל יגישו את צווארם למרצחים שמבקשים לנעוץ בהם סכינים. לאזרחי ישראל וכוחות הביטחון שלה הזכות להגן על עצמם. בישראל, כל אדם שפשע מובא אל בית המשפט, לרבות טרוריסטים. אזרחי ישראל מתמודדים עם טרור, שמקבל רוח גבית מאמירות חסרות אחריות ושקריות מעין אלו”.

גם ראש הממשלה נתניהו התקשר לראש ממשלת שבדיה והעיר לו על דבריה של  שרת החוץ.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רותי
    09/12/2015 02:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שיבואו לבקר בארץ ולהבין דברים מקרוב אולי גם הם יקבלו איזה סכין . הם בלונדינים ונראים כמו אשכנזים .