דונאלד טראמפ: “לאסור לחלוטין כניסת מוסלמים לארצות הברית”

המועמד המוביל של המפלגה הרפובליקנית בהתבטאות חריפה נגד ההגירה המוסלמית לארצות הברית: "עד שנבין מאין נובעת השנאה הזו, ולאלו סכנות היא מובילה, ארצנו לא יכולה להסתכן" • ממשל אובמה ומתחריו גינו את דבריו
נתן פרל
כ"ו כסלו התשע"ו / 08.12.2015 10:12

המועמד המוביל של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה”ב,  דונאלד טראמפ, קרא אתמול, בתגובה למתקפת הטרור בסן ברנרדינו שבקליפורניה בשבוע שעבר, בה נרצחו 14 בני אדם, “לאסור לחלוטין כניסת מוסלמים לארצות הברית, עד שרשויות המדינה יוכלו להבין מה קורה”.

טראמפ אמר עוד, כי חלק גדול מהאוכלוסיה המוסלמית מביעה שנאה רבה כלפי האמריקנים. “מבלי להסתכל על נתוני הסקרים השונים, ברור שהשנאה (- של האסלאם) גדולה יותר מההבנה שהם מגלים”, אמר – והוסיף: “עד שנבין מאין נובעת השנאה הזו, ולאלו סכנות היא מובילה, ארצנו לא יכולה להסתכן במתקפות אכזריות של אנשים שמאמינים רק בג’יהאד”.

טראמפ התייחס בדבריו לסקרים שבוצעו בעת האחרונה על ידי המרכז למדיניות ביטחון בוושינגטון, לפיהם רבע מאוכלוסיית המוסלמים בארה”ב מאמינים כי “אלימות נגד אמריקנים בארה”ב מוצדקת במסגרת מאבק הג’יהאד העולמי”.

בממשלו של הנשיא אובאמה מיהרו לגנות את ההתבטאות, ואמרו כי היא “סותרת לחלוטין את ערכינו כאמריקנים”.  סגן היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, בן רודס, אמר כי דברי טראמפ “גם סותרים לחלוטין את האינטרסים הביטחוניים שלנו”.

גם מתחריו של טראמפ במפלגה הרפובליקנית הסתייגו מדבריו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות