הקרב על מנהל המחוז החרדי: דרעי פועל לסגור ‘דיל’ עם גפני וליצמן

נציגות מראשי ומנהלי מוסדות החינוך הספרדי התכנסו לכינוס דחוף על המחוז החרדי במשרד החינוך • דרעי:" החובה שלנו היא לדאוג לציבור הספרדי שבמקרים רבים סובל מבעיות חמורות. עלינו לדאוג שתימצא הדרך למנוע אפליה על רקע עדתי"
יוני גרין
י"ט כסלו התשע"ו / 01.12.2015 12:03

ראשי ומנהלי מוסדות חינוך של הציבור הספרדי התכנסו אמש (שני) לוועידה מיוחדת כדי לדון על המחוז החרדי במשרד החינוך.

הכינוס התקיים בעצתו ובברכתו של חכם שלום הכהן, נשיא מועצת חכמי התורה, וכיבדו בנוכחותם חברי מועצת חכמי התורה, הגר”ש בעדני והגר”מ מאיה. כמו כן, השתתפו הרבנים הגאונים רבי יהודה כהן ראש ישיבת יקירי ירושלים, רבי עזרא ניסן ראש ישיבת רינת התורה, רבי משה פינטו ראש מוסדות פאר משה, רבי זמיר כהן, ורבי מרדכי מלכה רב העיר אלעד.

יו”ר מרכז מעיין החינוך התורני, הגר”ד יוסף לא השתתף בשל שהותו בחו”ל.

כמו כן השתתפו השר אריה דרעי, השר דוד אזולאי, אריאל אטיאס, משה אבוטבול ראש עיריית בית שמש, צביקה כהן סגן ראש העיר ירושלים, אליהו דדון סגן ראש העיר בני ברק, אבנר עמר מ”מ ראש העיר מודיעין עילית ויהודה עוביידי סגן ראש העיר ביתר עלית, לצד רשי ומנהלי מוסדות, ת”תים וסמינרים מכל חוגי הציבור הספרדי, מנכ”ל רשת מרכז מעיין החינוך התורני חיים ביטון, הסמנכ”ל הפדגוגי הרב ישי יזדי וחברי הנהלת הרשת.‏

סמינרים, חינוך, ש"ס

את הכינוס פתח השר אריה דרעי שהציג את סוגיית המחוז החרדי במשרד החינוך העומדת על הפרק. דרעי הדגיש בפתח דבריו כי עצמאות החינוך החרדי הוא לא דבר הפתוח לערעור. “לא ניתן לאף גורם חיצוני להכניס את ידו לתכני הלימוד במוסדותינו, ובנושא הזה יש תמימות דעים בין כל חלקי היהדות החרדית.

“יחד עם זאת, החובה שלנו היא לדאוג לציבור הספרדי שבמקרים רבים סובל מבעיות חמורות. עלינו לדאוג שתימצא הדרך למנוע אפליה על רקע עדתי”.

הגר”ש בעדני אמר, כי יש לדון בכובד ראש בסוגיה זו, בשום שכל ובשימת לב לכל הרגשות.

סמינרים, חינוך, ש"ס

הגר”מ מאיה הדגיש בדבריו כי תפקידם של מפקחי משרד החינוך הוא לקבוע את תקינות הציוד של המוסד, המבנה והכיסאות בכיתות. מעבר לכך, אסור שתהיה להם שום דריסת רגל בתכני הלימוד.

גם הגאון רבי יהודה כהן קרא להישמר מכל משמר בנושא פך השמן הטהור, להעביר את התורה לדור הבא לפי המסורת הטהורה, מבלי לשנות או להכניס תכנים זרים חלילה.

בהמשך הדיון הציגו המשתתפים את ניסיונם בשטח מול מפקחי משרד החינוך. כל המשתתפים סיפרו על ההתנכלויות של המחוז החרדי בשנים האחרונות, החל מהתערבות בתכנים, כפיית שיבוצים בתיכונים ספרדים, והתערבות במינוי מנהלים.

במהלך הדיון דנו המשתתפים האם כדאי לפעול לפירוק את המחוז החרדי או רק למצוא מחליף למאיר שמעוני.

אריה דרעי סיכם את הדיון ואמר, כי התרשם היטב מהיבטי הסוגיה החשובה, וכי קבע כבר פגישה לימים הקרובים עם הח”כים משה גפני ויעקב ליצמן כדי להגיע יחד למועמד מוסכם. 

סמינרים, חינוך, ש"ס

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להריץ את משה מורסייאנו מנהל בריתות ברבנות הראשית למוחז החרדי
    01/12/2015 12:37
    הנושרת מפתוחחי חותם תל אביב
  1. הוא אדם היחיד שיכול להרים את המחוז לפי גדולי ישראל ולהסדדר עם כלל הציבור

  2. הגר
    01/12/2015 15:22
    susu
  3. הגר”ד זועם על התנהלותו של מנכ”ל הרשת חיים ביטון שלא נשמע לדברי חכמים ופועל נגד דין תורה, ובעקבות כך נמנע מלהגיע לכינוס!