הרב פינטו על השיחה עם דורמני: “מה זה ה-20 אחוז? הנסתרות לה'”

בראיון ראשון מאז הורשע במתן שוחד אומר הרב יאשיהו פינטו כי למרות שחתם על הסכם טיעון – לא העביר שוחד לתת ניצב אפרים ברכה ז"ל • הוא גם מדבר על השיחה שקיים עם ראש ארגון הפשע שלום דומרני, בה הציע לו לעבור לארה"ב ולקבל "20 אחוז מכל דבר"
נחמן גור
ל' חשון התשע"ו / 12.11.2015 09:43

הרב יאשיהו פינטו, שהורשע במסגרת עסקת טיעון במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה ז”ל העניק ראיון לחדשות 10, שישודר בתכנית ‘המקור’ והתבטא לראשונה בכלי תקשורת בנוגע להסכם עליו חתם.

במהלך הראיון מתייחס הרב גם לשיחת הטלפון שניהל עם ראש ארגון הפשע שלום דומרני, ששודרה בחדשות 10. מתוך השיחות עולה כי הרב פינטו ניסה ככל הנראה לסדר לדומרני ויזה לארה”ב, תמורת לכאורה 20 אחוז מעסקיו. “להתחיל חיים חדשים, להתחיל מאפס, חיים חדשים – ו-20 אחוז, 20 אחוז מכל דבר”, הוקלט הרב פינטו אומר.

הרב פינטו גם נשמע ממליץ לדומרני “לנסוע למרוקו ומשם לבוא לפה (לארצות הברית). כל דקה במדינה המזופתת הזאת זה גועל נפש… ארץ הקודש מדינה מזופתת… אני אוהב אותך, אחי היקר…”

בראיון מתייחס הרב פינטו לשחה ואומר: “אנחנו מכבדים את כולם. מה אכפת לי מה נשמע לאנשים, שכך או כך יחשבו ויראו רע. ואני מוכן למסור נפש לפקודתם. פעמיים בחיים דיברנו עם דומרני בטלפון. אדם כמו דומרני, או לא משנה מי, עשה עבירה, אתה רוצה לנקום בו, להכניס אותו לבית סוהר, לענות אותו או לחנך אותו?

“אנשים כמו דומרני הולכים לשיקום האסיר?”, הוא ממשיך, “אז מה עושים עם כזה אדם? משפיעים עליו שייצא מהארץ, יילך לבנות חיים חדשים, יילך לעזור לעצמו ויילך לשקם את עצמו.

“אין לי עסק עם אף אדם בעולם, אין אף אדם בעולם שיכול לומר ‘אני שותף של הרב’, אין אף אדם שיכול לומר ‘יש לרב פרוטה’. מה זה ה-20 אחוז? הנסתרות לשם אלוקינו”.

לדברי הרב פינטו, למרות שחתם על ההסכם, הוא לא העביר שוחד. “אף אחד לא ראה את החומרים. אין בתיק הזה שוחד, לך תחפש את השוחד. כל היום מדברים על זה שחתמתי על עסקת הטיעון”.

לטענתו, היו פגמים בחקירת הפרשה מן הרגע הראשון. “ברכה חקר את ברכה, וארביב פיקח על החקירה של ברכה וארביב מלמעלה. ברגע שלא מח”ש חוקר, החקירה הזו מזוהמת מהיום הראשון”.

בהמשך הוא מנה סיבות נוספות לכך שחתם על העסקה: “יש לי גם אישה חולה, רוצים גם אותה להאשים. בשלוש השנים האחרונות היינו בבית חולים עם הרבנית. יותר משנה ישבנו איתה יום ולילה בבית החולים. שבע שנים של ייסורים קשים אני עובר”.

בחודש מאי האחרון הורשע הרב פינטו בעבירות של מתן שוחד והצעת שוחד לתת-ניצב אפרים בריכה ז”ל ובשיבוש הליכי משפט ונגזרה עליו שנת מאסר.

בעוד מספר ימים יתקיים דיון בעירעור שהגיש לבית המשפט העליון.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שמתם לב שלרב הקדוש יש שפה של עבריין... מזופת... מזופתת...
    12/11/2015 10:43
    זאב
  1. אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה… את ישראל אתה שונא (ארץ הקודש מדינה מזופתת… ) ואת דומרני אתה אוהב… וזה אומר כבר הכל. ובכלל… שמתם לב שלרב הקדוש יש שפה של עבריין… מזופת… מזופתת… נו… עם חברים כמו דומרני הכל מובן….

  2. הרב צודק
    14/11/2015 23:20
    שלמה
  3. הרב צודק בכל מילה . דייק בלשון הרב ולא סלף לשונו ותגיד שמשתמש בשפה של עבריין אלא מדינת ישראל מזופתת ומצופה ברוע נגד עולם התורה.