ביהמ”ש: ארגון שמאל קיצוני יפצה ב-40,000 ש”ח בעל חווה שהוכפש

על רקע סנקציות שהטילו מספר מדינות כנגד צבי בר יוסף, בעל חווה חקלאית בבנימין: בית המשפט פסק כי ארגון שמאל קיצוני שהכפיש אותו יפצה בעשרות אלפי שקלים • בית המשפט על הסנקציות: ניתנו על פי שמועות בלבד • בר יוסף: "הגיע הזמן לשים סוף לקמפיין המרושע"
יוני גרין
ט' אייר התשפ"ד / 17.05.2024 10:07

על רקע סנקציות שהטילה אמש (חמישי) קנדה – שהצטרפה למספר מדינות נוספות – כנגד צבי בר יוסף, בעל חווה חקלאית הממוקמת ליד היישוב נווה צוף בבנימין, פסק בסוף השבוע בית המשפט כי ארגון שמאל קיצוני יפצה אותו ב-40,000 שקלים, לאחר שטען להיותו “אדם אלים”.

בפסק הדין נקבע, כי אין שום הוכחה שבר יוסף פעל בעצמו באלימות פיזית, ואף נרמז כי החלטת בריטניה נובעת מ”עדות שמיעה” שהגיעה מפעילי שמאל ישראלים.

הסאגה החלה לפני ארבע שנים – במאי 2020, כאשר ארגון השמאל פרסם פוסט חריף על בר יוסף, לצד תמונתו ותמונת שני אנשים נוספים. “ברוכים הבאים לחוות הטרור שהוקמה ממזרח להתנחלות חלמיש. צבי בר יוסף הוא מתנחל אלים, שבכל מקום נורמלי היה מן הסתם מזמן מועמד לדין פלילי. אבל הגדה המערבית אינה מקום נורמלי ולכן צבי בר יוסף לא רק שלא מועמד לדין אלא שהוא בעליה של חוות בקר שהולכת ומוקמת בשנתיים האחרונות על אלפי דונם”.

“מה עושים בחווה של מיסטר בר יוסף?” הוסיפו וכתבו. “פורצים כבישים פיראטיים, בונים מבנים לא חוקיים, נותנים לפרות לרעות בכרמי הזיתים של הפלסטינים באזור, תוקפים בעלי קרקעות או סתם פלסטינים שבאים לעשות פיקניק באופן אכזרי במיוחד, וגם נטפלים באלימות מפעם לפעם לישראלים שבאים לתעד את ההשתלטות שלו ושל חבריו על אלפי דונמים שנמצאים בין הכפרים כובר ג’יביה ואם א-ספא.

“צבי בר יוסף הוא רק אחד מתוך מאות רבות של מתנחלים אלימים במיוחד שמדינת ישראל משתמשת בשירותיהם האלימים על מנת להשתלט על שטחים בגדה המערבית. הם קוראים לזה שם התיישבות ציונית ושמירה על אדמות מדינה. בתגובה הראשונה תוכלו לקבל הצצה לעולמו המופרע של מר בר יוסף וחבריו”.

בעקבות הפרסום הגיש בר יוסף, באמצעות עו”ד שלומי וינברג, תביעה לבית המשפט כנגד הארגון, בגין לשון הרע ופגיעה בפרטיות, ודרש סכום של 70 אלף שקלים כפיצוי.

הפרסום, כתב בא כוחו של בר יוסף בכתב התביעה, נכתב על מנת להפוך אותם למטרה לפגיעה חמורה ולסכן את חייהם בקרב הציבור הערבי, וכן פגע באופן קשה בשמם. מטרתה היחידה של הנתבעת בפרסום, “היא פגיעה זדונית ובלתי הפיכה בתובעים ובמשלח ידם”, צוטט בפסק הדין.

ארגון השמאל, מנגד, הוסיף לתקוף את בר יוסף גם בתגובה לבית המשפט: “התובע הוא איש אלים במיוחד אשר תוקף פלסטינים באכזריות מיוחדת וגזענית באופן הגובל בסאדיזם ובאופן שיטתי”.

במהלך הדיונים שהתקיימו בבית משפט השלום בבית שמש בפני הרשמת הבכירה ריבי לב אוחיון, הציג הארגון שורה של עדויות לפיהן תקפו בר יוסף ועובדיו בחווה פלסטינים ופעילי שמאל. אלא שבעדויות עלו שוב ושוב סתירות רבות, והוכח שוב ושוב כי בכל האירועים שנטענו אין שום הוכחה לכך שבר יוסף היה קשור אליהם.

בפסק הדין נקבע כי בר יוסף אינו אלים. “מסקנות פסק הדין לאחר בחינה של עדויות למכביר הביאה למסקנה כי לא התובע הוא שהפעיל אלימת נגד תושבים פלסטינים אלא אנשים אחרים. בעניין זה אין מחלוקת לגבי טענת האלימות נגדם. ברם לא הוכח כי התובע הוא שנקט אלימות פיזית והיכה אותם בעצמו. לכן הפרסום החמיר עם התובע והציג אותו באופן שלילי שעשוי לפגוע בשמו”.

במהלך הדיונים האחרונים ביקש ארגון השמאל לצרף את הסנקציות שהטילה בריטניה על בר יוסף, בטענה כי הוא אלים. אולם הרשמת הבכירה דחתה את הבקשה, מכיוון שהדבר לא יוסיף דבר לעומת יתר העדויות – ופסקה: “אכן, כטענות התובע, הרשימה השחורה, אליה הוכנס התובע, הינה הודעה של ממשלה זרה ומשקלה הראייתי קלוש. את המידע שקיבלה ממשלת בריטניה לא ברור כיצד ניתן לאמת, ולמעשה היא אכן ניזונה ממידע שקיבלה מגורמים כאן. לכן על פניו מדובר בעדות שמועה”.

צבי בר יוסף אמרבתגובה לפסק הדין: “אחרי שנים של קמפיין נבזה ושקרי מצד ארגוני השמאל הקיצוני שמנסים לצייר את חלוצי ההתיישבות כמפלצות אלימות ולגרום לסנקציות נגדינו מצד מדינות העולם, הגיע הזמן שמי שמכפיש ומתיר את דמינו – ישלם. כמו שפעלנו עד היום למרות ההתנכלויות, אנו נמשיך וניישב בגאון את ארץ אבותינו ונמשיך לעמוד על המשמר בחזית ההתיישבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות