ג’ודי מסיתה: “לחרדים שמתפרנסים מהמיסים שלנו אין סיכוי לאבד ילד”

הסיעות החרדיות מנהלות מגעים לתיקון חוק הגיוס - וההסתה נגד הציבור החרדי חוזרת: הפורום לשוויון בנטל מחדש את המאבק הציבורי • ג'ודי ניר מוזס שלום, רעייתו של שר הפנים, מצטרפת למסיתים: "לא מבינה למה הבן שלי מתגייס בעוד שבועיים והבן של החרדי לא? למה להורים הלא חרדים כמונו סיכוי נוראי לאבד ילד, ולחרדים אין סיכוי כזה. הדם של הילד שלי פחות סמיך?" • "קוראת לביבי המלך לזרוק לפח לאלתר! את ההצעה"
יוני גרין
כ"ב חשון התשע"ו / 04.11.2015 10:35

הפורום לשוויון בנטל מחדש את המאבק הציבורי על אי גיוס החרדים לצה”ל – וההסתה חוזרת: לאור דרישתן של המפלגות החרדיות לתקן את חוק הגיוס שנחקק בקדנציה הקודמת, כתנאי להצבעה על תקציב במדינה, יקיים היום (רביעי) ‘הפורום’ כינוס חירום במשכן הכנסת, בו יתריעו המשתתפים מפני “התוצאות ההרסניות” של הכנסת שינויים בחוק.

מי שהעניק הבוקר רוח גבית למאבק הוא  העיתון ‘ידיעות אחרונות’, שהעניק את עמוד השער לנושא תחת הכותרת הראשית: “המשבר הבא: ביטול החוק לגיוס חרדים – מתחדש הקרב על חוק השוויון בנטל”.

מי שההוסיפה עצים למדורת ההסתה היא ג’ודי שלום ניר מוזס, רעייתו של שר הפנים סילבן שלום, שכתבה הבוקר בטוויטר:

“רותחת מבעבעת ועצבנית על הבוקר. לא מבינה למה הבן שלי מתגייס בעוד שבועיים והבן של החרדי לא? למה להורים הלא חרדים כמונו סיכוי נוראי לאבד ילד”.

מוזס הוסיפה: “ולחרדים שמתפרנסים מהמיסים שאנחנו משלמים, אין סיכון כזה, כי הם לא מתגייסים, למה? הדם של הילד שלי פחות סמיך? חייו פחות חשובים משלהם??”

מוזס פנתה לנתניהו: “קוראת לביבי המלך לזרוק לפח לאלתר! את ההצעה לביטול החוק לגיוס החרדים! או לחילופים שיתנו 3 שנות שירות לאומי”.

היא סיימה בציוץ נוסף: “חברים הגיע הזמן להפסיק להיות פסיבים. כל הכבוד לחרדים שלמרות הלחץ החברתי, למרות העוינות הסביבתית, מתגייסים. הלואי והיוצאים מן הכלל יהפכו לכלל. 3 שנים למדינה. בכל דרך. כמו שילדי נותנים”.

ראשי הארגונים המאוגדים ב’פורום’ טוענים, כי התיקונים יעקרו מכל תוכן את החוק הנוכחי ויפגעו אנושות בעיקרון השוויון בנטל.

בהודעת הפורום לשוויון בנטל נאמר: “חברי הכנסת החרדים משתמשים בסחטנות פוליטית על מנת להעביר תיקון לחוק שיטיב עמם עוד יותר, דבר המקומם שבעתיים לאור המצב הביטחוני.

“בעוד מדינה שלמה נערכת להתמודד עם האירועים, החרדים דואגים לעצמם להטבות נוספות. אסור לתת לכך יד”.

לשכת גיוס

לדברי הפורום “החוק הנוכחי כבר נותן הטבות רבות לחרדים, והתיקון הנוסף שאותו מנסות לסחוט כעת הסיעות החרדיות משמעו פגיעה חמורה בערך השוויון והמשך ניצולו של חלק מסוים באוכלוסייה. האחריות מוטלת על הממשלה כולה ואנו נדרוש מחברי הקואליציה אשר התחייבו בעבר לפעול למען צמצום האי שוויון בתחום, לעמוד במילתם ולמנוע את העברת התיקון”.

התיקונים בחוק הגיוס מתבצעים בהתאם להסכם הקואליציוני בין הליכוד ויהדות התורה,לפיו חוק שירות ביטחון יתוקן.

על פי חוק השיוויון בנטל שאושר בכנסת הקודמת, אם בני הישיבות לא יעמדו ביעדי גיוס שהוצבו ביולי 2017, יוטלו עליהם סנקציות פליליות וחוק שירות ביטחון יחול עליהם באופן אוטומטי.

כעת דורשות הסיעות החרדיות כי אם יעדי הגיוס לא יושגו, חוק שירות ביטחון לא יחול אוטומטית אלא שר הביטחון יכריע כיצד לנהוג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לחילונים שדומים לערבים אין סיכוי להידקר....
    04/11/2015 16:52
    בן
  1. תחשבו על זה