כחלון מודה: מתקשים עם קואליציה צרה. אני מסרב לגוש עם נתניהו

שר האוצר בשיחה עם תא כתבי הכנסת: "כל המפלגות הציוניות יכולות למצוא את עצמן בקואליציה" • "כרגע אני רץ ב'כולנו'. לא הקמתי את המפלגה כדי לרוץ לליכוד. יש לנתניהו רצון לעשות גוש" • על מתווה הגז: "אני מנוע מלעסוק בנושא. מרחו את גופי בזפת וגלגלו מחיפה ועד ירושלים"
שרי רוט
י"ג חשון התשע"ו / 26.10.2015 17:21

שר האוצר משה כחלון הודה היום (שני) כי הקואליציה הצרה מקשה על תפקוד הממשלה.

בשיחה עם תא הכתבים הפרלמנטריים בכנסת, שוחח שר האוצר אודות הקושי העומד בפני קואליציית ה-61, וסיפר כי אינו חוסך מאמצים כדי לפעול להרחבת הקואליציה.

“יש לנו קושי לתפקד בגלל רוחב הממשלה. סוכנויות הדירוג מציינות את זה כסיבה לכך שדירוג האשראי שלנו לא עולה”. הוא הוסיף: “אני לא עוצר לרגע, בכל הזדמנות שאני יכול אני לוחץ להרחיב את הקואליציה”.

כחלון התייחס לזהות המפלגות שיכולות מבחינתו להצטרף לקואליציה. “אני מדבר הרבה עם ראש הממשלה על הצורך בהגדלת הממשלה,אם רוצים להרגיע את הרוחות חייבים להרחיב. לדעתי כל המפלגות הציוניות יכולות למצוא את עצמן בקואליציה. אין לממשלה אג’נדה דווקנית.טוב, תנו לי להיות נאיבי…”.

כחלון מנה את הישגיו: “אני איש של פרויקטים והשגתי הישגים רבים”, בין היתר מנה את חוק הקורנפלקס, רפורמת הבנקים, תקציב מוגש בלי העלאת מיסים ועוד. “הנגידה טענה שבלי 8 מיליארד שקל מיסים אי אפשר לסגור תקציב. הוכחנו שאפשר. תמיד בעונת העברת תקציב כותרות העיתונים היו אדומות. גזירות. כעת יהיו כחולות”.

בין השאר סיפר שהוא אינו מופיע בתקשורת בשבת. “אני איש המחנה הלאומי,לא באתי ממרץ ולא מבן ארי.אני איש ליכוד ולא שיניתי עמדות. המחלוקות בינינו בנושא החברתי. אין לי מחלוקות בטחוניות עם נתניהו. אני ליכודניק”.

כחלון

בדבריו סיפר על ניסיונות ראש הממשלה להטמיע את ‘כולנו’ בתוככי הליכוד והסביר מדוע סירב. “ראש הממשלה דיבר איתי בעניין הזה כמה פעמים. כרגע אני רץ ב’כולנו’. לא הקמתי את המפלגה כדי לרוץ לליכוד. יש לו רצון לעשות גוש. אני לא רואה את עצמי כרגע יושב שם”.

כשנשאל על הלוליינות הפוליטית של דרעי התחמק: “השיחה בינינו היא על כחלון”.

הוא סירב לדבר על נושא הגז: “אני מנוע מלעסוק בנושא. כבר שילמתי מספיק מחיר ציבורי בנושא… מרחו את גופי בזפת וגלגלו מחיפה ועד ירושלים”.

בסיום דבריו הביע שר האוצר תמיכה מוחלטת בפעולות ראש הממשלה בכל הנוגע להתמודדות עם ההסלמה הבטחונית – ואמר: “אני תומך באופן שבו נתניהו מתמודד עם גל הטרור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות