כתב אישום: חרדי מאופקים התחזה למקובל וביצע מעשים חמורים

האיש, אב לשישה, שמעולם לא הוסמך כרב, הציג עצמו כרב השולט ברזי הקבלה היהודית, ובמהלך פגישות יעוץ אישיות שקיים עם נשים ונערות, בין היתר בעזרת הנשים בבית הכנסת, ניצל את יחסי האמון ביניהם וביצע בהן מעשים חמורים • הנאשם הציג בפני המתלוננות מצג שווא, לפיו מגע מותר על פי ההלכה היהודית
שי וייספיש
י"ב חשון התשע"ו / 25.10.2015 12:31

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד פעיל קירוב מאופקים, אב לשישה, שמעולם לא הוסמך כרב, אך הציג את עצמו כרב השולט ברזי הקבלה היהודית, ובמהלך פגישות יעוץ אישיות שקיים עם נשים ונערות, בין היתר בעזרת הנשים בבית הכנסת, ניצל את יחסי האמון ביניהם וביצע בהן מעשים חמורים – תוך שהוא מציג את מעשיו כחלק מהטיפול והייעוץ הנפשי.

לפי כתב האישום, דרך הפעולה של הנאשם הייתה לקשור רגשית את המתלוננת אליו, להפוך אותו לחלק משמעותי בחייהן, ולאחר מכן לנצל את הקשר כדי לבצע מעשים חמורים.

כתב האישום מייחס לנאשם ארבעה אישומים בגין ביצוע עבירות חמורות מאוד, הכל תוך ניצול יחסי תלות, פרסום והצגת תועבה, ועוד.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד ערן צברי מפרקליטות  מחוז דרום (פלילי), במסגרת מצג השווא כרב, הרצה הנאשם שיעורי דת במקומות שונים באופקים ונתן יעוץ הלכתי, אישי ונפשי בבתי הכנסת באופקים, לרבות בעזרת הנשים.

מפגשי הייעוץ התקיימו בדרך כלל ללא נוכחות של אנשים נוספים, מלבד הנאשם והאדם שהגיע להתייעץ עימו.

הנאשם, במועדים ובהזדמנויות שונות ורבות, ניצל את יחסי האמון בינו לבין נשים ונערות דתיות, ביניהן קטינות, אשר הגיעו אליו ליעוץ דתי ונפשי, ואשר פיתחו כלפיו תלות נפשית, ביצע בחלקן מעשים חמורים. הכל, כאמור, כשהוא מציג את מעשיו כחלק מהטיפול והייעוץ הנפשי.

הנאשם הציג בפני המתלוננות מצג שווא, לפיו מגע מותר על פי ההלכה היהודית וכי המגע בינו לבינן נועד להרגיע ולחזק אותן סביב הקשיים בחייהן, וכן כדי למנוע מהן להתקשר עם בנים אחרים.

כמו כן, במחשבו הנייד של הנאשם נמצאו סרטונים ותמונות, המתעדים מעשי תועבה, בהן בין היתר של קטינים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות