המצלמות תיעדו: שמחה חודדטוב ז”ל מנסה לחטוף נשק מחייל ונורה

מצלמות האבטחה תיעדו את האירוע מליל אמש, במהלכו ניסה שמחה חודדטוב ז"ל, תלמיד ישיבת 'דבר ירושלים' בהר נוף לחטוף נשק מחיילים - ונורה למוות • רק אחר כך התברר: מדובר ביהודי • המשטרה בשיתוף מצ"ח חוקרים את נסיבות המקרה
אליעזר היון
ט' חשון התשע"ו / 22.10.2015 18:50

המשטרה פרסמה הערב (רביעי) סרטון מהאירוע הטראגי שהתרחש אתמול בלילה ברחוב ירמיהו בירושלים, ליד משרדי ‘איחוד הצלה’, סמוך לשעה 23:30, במהלכו נורה למוות שמחה חודדטוב ז”ל, בן 28, מירושלים.

בצהריים פרסמה המשטרה תוצאות מחקירה ראשונית של האירוע, ממנה עולה החשד כי לפני שנורה, תקף הצעיר שני חיילים שהוצבו במשימת אבטחה בתחבורה הציבורית.

מחקירה ראשונית של האירוע, עולה כי שני חיילים – הפועלים במשימת אבטחת התחבורה הציבורית בבירה – ביקשו לעלות לאוטובוס ליד משרדי ‘איחוד הצלה’ ברחוב ירמיהו, ככל הנראה בסיום משמרת.

“אדם שירד מהאוטובוס, הבחין בחיילים וביקש מהם תעודה מזהה. אותו אדם העלה את חשדם של החיילים והם בקשו ממנו להזדהות. על פי החשד, התפתח ויכוח במהלכו הוא תקף את החיילים ואף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם.

“נהג האוטובוס שהבחין במתרחש ניסה לסייע בהשתלטות עליו תוך שימוש בשוקר. למרות זאת, אותו אדם המשיך בניסיונו, על פי החשד, לחטוף את הנשק מהחייל”.

לפי המשטרה עולה, כי “במהלך המאבק על הנשק של החייל, קרא החשוד: ‘אני דעא״ש’.

“מאבטח שהיה בסמוך הבחין במאבק, רץ למקום וביצע ירי ראשוני לעבר החשוד. ירי נוסף בוצע על ידי החיילים עצמם.

“החשוד נהרג. בדיעבד הוברר כי מדובר ביהודי תושב ירושלים”.

טרגדיה, רחוב ירמיהו, שמחה

מהמשטרה נמסר כי מתנהלת חקירה מעמיקה ביחידה המרכזית בירושלים, בשיתוף מצ״ח, לבחינת נסיבות האירוע.

כוחות זק”א שהגיעו לזירת העימות, כיסו בתחילה את גופת ההרוג בשקית שחורה – שבה נעשה שימוש כשמדובר במחבלים. אולם זמן קצר אחר כך התעורר ספק בקשר לזהותו, וכשהתברר כי הוא יהודי, השקית הוחלפה בשקית לבנה, בה עוטפים קורבנות יהודים.

ההרוג, בן 28, עלה לארץ מדאגסטן שבקווקז לפני יותר מעשור.

הוא התגייס לגדוד הנח”ל החרדי ‘נצח יהודה’, למד בישיבת ‘דבר ירושלים’ בהר נוף ועבד כמאבטח בגן ילדים בשכונה.

ראש ישיבה בישיבה בה למד, אמר: “אני לא יכול להבין איך זה קרה, זה נראה כמו טעות חמורה של החיילים. זה בלתי נתפס. הוא היה בחור כל כך טוב ומסודר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כותרת מגעילה ושיקרית !!!היה פה רצח!!
    23/10/2015 13:09
    יהודי
  1. הם רצחו אותו!!!