מלחמת ‘הדסה’ ב’שערי צדק’: גרמו נזק בלתי הפיך לפצוע אנוש מפיגוע

בעיצומו של גל טרור השוטף במיוחד את ירושלים, מנהלים שני בתי החולים הגדולים בעיר - 'הדסה עין כרם' ו'שערי צדק' - מאבק רווי השמצות • רופאים בהדסה מאשימים את עמיתיהם בשערי צדק: ביצעו בשוטר הליכים לא מקצועיים שגרמו לו לנזק מוחי בלתי הפיך - שיכול היה להימנע • שערי צדק: בהדסה היו כנראה קובעים את מותו במקום ולא נלחמים כמו אצלנו
חיים טוויל
ה' חשון התשע"ו / 18.10.2015 12:25

חשבתם שהמאבק בין בית החולים ‘הדסה עין כרם’ ל’שערי צדק’ על רקע גל הטרור הסתיים? תשכחו מזה.

במוקד העימות החדש עומד שוטר מג”ב שנפצע אנוש בשער שכם בשבת שעברה. בתחילה הועבר הפצוע לטיפול ב’שערי צדק’, ורק לאחר מכן הועבר לבית החולים ‘הדסה’ להמשך הטיפול.

לפי דיווח של העיתונאית יערה שפירא בגלי צה”ל הבוקר, ב’הדסה’ העלו כמה מהרופאים הבכירים שמטפלים בו טענות קשות מאוד לגבי אופן הטיפול לו זכה ב’שערי צדק’. לדברי אחד מהם, כך על פי הדיווח, נעשו בו הליכים לא מקצועיים שגרמו לו לנזק מוחי בלתי הפיך – שיכול היה להימנע.

עוד טענו הרופאים ב’הדסה’, כי ב’שערי צדק’ אין נוירוכירורגים מנתחים וכי הסיבה שבגללה נמנעו מלהעביר לידיהם את הטיפול בשוטר מלכתחילה – נובעת ממאבקי כבוד בין בתי החולים.

ממשרד הבריאות נמסר לגל”צ שהתנהלות בית החולים ‘שערי צדק’ היא דווקא מיטבית וראויה לפי כל קנה מידה, וכי יחידת הטראומה של בית החולים היא מהטובות בארץ.

מהנהלת ‘הדסה’ לא נמסרה תגובה רשמית וב’שערי צדק’ הגיבו בזעם על האשמות.

לדברי בכירים בבית החולים, מדובר בטענה מופרכת ושקרית, שהסיבה שהיא מועלית היא בעצמה תדמיתית – כדי להשחיר את יכולות הטיפול ב’שערי צדק’ לעומת ‘הדסה’.

הגורמים ב’שערי צדק’ טענו  כי דווקא אצלם נלחמים על חייו של כל פצוע, והאמת היא דווקא להיפך – שאם היה השוטר הפצוע מגיע ל’הדסה’, היו כנראה קובעים את מותו במקום ולא נלחמים על חייו עד הסוף, כמו שעשו בחדר הטראומה אצלם.

שפירא מציגה עוד עדויות להחרפת המאבקים על פצועי הפיגועים בין שני בתי החולים:

בין בתי החולים התחולל מאבק על השאלה איפה יטופלו אדל בניטה שנפצעה בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, ובנה נתן.

האם ובנה פונו בהתחלה כל אחד לבית חולים אחר, וגם כשהחליטו בתי החולים שמן הראוי לאחד ביניהם ולטפל בהם תחת קורת גג אחת – התווכחו ביניהם בתי החולים במשך ימים על השאלה איפה יטופלו שניהם. לבסוף, הוחלט להעביר את הבן נתן משערי צדק להדסה.

במקרה אחר, בהדסה טוענים שטופל בשערי צדק פצוע דקירה שסבל ממוגבלות בתנועה – ואילו בהדסה נמצאת המומחית שיודעת לטפל בפציעה הזאת. לטענתם, למרות זאת סרבו בשערי צדק להעביר אליהם את הפצוע.

מנגד, בשערי צדק נאמר לגל”צ שההחלטה המקצועית ביותר הייתה של מומחית מבית החולים שיבא, שסברה כי יש להמתין עם הניתוח שתוכנן לאותו פצוע, ולכן הוא שוחרר מבית החולים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות