איפה הכי כדאי לגדל ילדים? סקר עולמי: ישראל במקום הרביעי

למרות הטענות על יוקר המחייה, המצב הביטחוני והצפיפות בכתות: סקר של מכון InterNations, המדרג את המדינות הטובות ביותר בעולם לגדל בהן ילדים, מציב את ישראל במקום הרביעי - לפני מדינות כמו ניו זילנד, צרפת, גרמניה ואוסטרליה • רק אוסטריה פינלנד ושוודיה מוקמו לפנינו • ומדוע זוכה אוסטריה במקום הראשון? ובכן, יש לכך סיבות ממש טובות
שייע קליין
י' אלול התשע"ה / 25.08.2015 18:04

סקר חדש של מכון InterNations שהתפרסם השבוע מדרג את המדינות הטובות ביותר להקים בהן משפחה ולגדל ילדים.

לפי הסקר, המצוטט בחדשות 2, למרות הטענות על יוקר המחייה, המצב הביטחוני והצפיפות בכתות, ישראל ממוקמת במקום ממש מכובד: אחרי אוסטריה הממוקמת במקום הראשון, פינלנד ושוודיה, אנחנו ממוקמים כמדינה הרביעית שטוב לגדל בה למשפחה.

ישראל מוצאת עצמה אפילו לפני מדינות כמו ניו זילנד, המדורגת ממש מתחת לישראל במקום החמישי, צרפת וגרמניה – שהגיעו למקום השביעי והשמיני בדירוג, ואוסטרליה שדורגה במקום ה-9.

ספרד הגיעה למקום ה-12, קנדה הגיעה למקום ה-16, ובריטניה נדחקה למקום ה-22 בלבד.

בסקר העולמי נשאלו הורים מרחבי העולם על איכות חייהם, מחיר גידול הילדים ושאלות על מערכת החינוך.

אוסטריה עומדת בראש הדירוג בגלל התמיכה שמעניקה המערכת הממשלתית לחברה, מערכת שמאוד תומכת במשפחות. על פי פרסום המכון, הורים אוסטרים העניקו ציונים מאוד גבוהים למערכת החינוך ולמערכת הרווחה במדינה.

כך, למשל, באוסטריה מציעים מקומות העבודה לשני ההורים חופשת לידה. בנוסף, מקבלת כל המשפחה תקצוב חודשי מיוחד של 100-200 אירו לחודש, המכסה את ההוצאות של גידול ילדים מהלידה ועד שהילדים בני 18.

פינלנד שהגיעה למקום השני היא המדינה עם החינוך הטוב ביותר בעולם – לפחות על פי הסקר. 66% מההורים במדינה העניקו ציון “טוב מאוד” למערכת החינוך, לעומת ממוצע של 21% בשאר העולם.

שוודיה, הממוקמת במקום השלישי, איבדה את המקום השני בגלל התדרדרות מערכת החינוך במדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה סקר שביעות רצון, זה לא מחקר. אין נתונים אובייקטיביים.
    19/09/2015 05:25
    ירון
  1. לשאול בן אדם שמרגיש שאין לו אופציה אחרת עד כמה הוא מרוצה זאת שטות גמורה.
    בישראל מה שמשפיע היא תחושת המדינה היהודית היחידה ואיומי חוץ. אז מופעל אצל כולנו מנגנון אוטוסוגסטיה שגורם לנו להשתכנע שטוב לנו.