המשטרה לרב דוד סתיו: יש איומים על חייך

לאחר שבוע של מתקפות מצד אישים וכלי תקשורת חרדיים, המליצה משטרת שפלה לרב דוד סתיו, אחד ממובילי היוזמה של רשת בתי הדין לגיור אלטרנטיבי ,לנקוט צעדים כדי לשמור על ביטחונו
חיים טוויל
כ"ט אב התשע"ה / 14.08.2015 14:37

על רקע הקמת בתי הדין לגיור אלטרנטיבי – והמתקפות מצד אישים וכלי תקשורת חרדים כלפי יו”ר ארגון רבני צוהר, החליטה משטרת ישראל לאבטח את הרב דוד סתיו,  המשמש כרב של המועצה המקומית שוהם.

לפי דיווח של אלי סניור באתר ynet, על פי מידע שהגיע למודיעין במרחב שפלה, מתכוונים גורמים קיצונים מהציבור החרדי לפגוע בו ברב סתיו, בשל מה שהם מכנים “פגיעה בתורה”.

לפי ההחלטה, ניידת משטרה תסייר סביב ביתו של סתיו.

לפי הדיווח, אמש התקשר אל הרב מפקד תחנת משטרת שוהם, והסביר לו כי עד להודעה חדשה יישאר ביתו מאובטח. על פי מקורבי הרב, נאמר לו כי הוא נחשב כעת “אישיות מאוימת”.

גם המועצה המקומית שוהם החליטה על הוספת סל אבטחה לרב.

לפי אתר וואלה! NEWS, המשטרה המליצה לרב סתיו לנקוט צעדים כדי לשמור על ביטחונו. לפי הדיווח, גורם במשטרת מחוז המרכז הסביר שהמשטרה עצמה אינה יכולה לספק לרב אבטחה משום שאינו איש ציבור. “מדובר בסוגיה מורכבת. המשטרה לא מאבטחת אזרחים באופן פרטני”, אמר הגורם.

הרב סתיו מסר לוואלה כי המשטרה התקשרה אליו על מנת לבדוק שהכול תקין. “לא ביקשו ממני תשומת לב מיוחדת בינתיים, אבל הבנתי שבשבוע הבא זה יידון יותר לעומק. לא אוימתי באופן ישיר על ידי איש, לא קיבלתי אפילו שיחת טלפון של נאצה, אני מניח שהמשטרה עושה את תפקידה”, אמר הרב.

מאז תחילת השבוע, עם ההכרזה על הקמת רשת בתי הדין לגיור, שהוקמו כמרד ברבנות הראשית, מוצא עצמו הרב סתיו – שהוא אחד ממקימי היוזמה החדשה – תחת מתקפה.

מי שפתח במתקפה היה אבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית בתחנת הרדיו ‘קול חי’, שהתעמת ביום שני בשידור חי בצורה בוטה עם הרב סתיו, במהלך שיחה על רקע הקמת בתי הדין האלטרנטיביים לגיור – ולמחרת התנצל על התנהלותו.

במהלך הראיון שקיים עם הרב סתיו, הטיח בו מימרן כי דבריו הם “דמגוגיה”.

הרב סתיו הגיב: “אתה לא תדבר עם רב בישראל ותגיד לו דמגוגיה”.

מימרן השיב לו: “אתה לא רב בישראל”.

בשלב זה ניתק הרב סתיו את השיחה.

למחרת צייץ מימרן בחשבון הטוויטר שלו: “מתנצל בפני הרב סתיו. הוא רב בזכות הסמכתו על ידי הרבנות. אם לא תהיה רבנות לא יהיו רבנים. שגיתי בדרך שבה הטחתי בו את הדברים בשידור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות