הגר”צ בוארון על גיוס הנערה: “רפיון במאבק על הבנים פועל גם בבנות”

חבר בית הדין הרבני הגדול, הגאון רבי ציון בוארון, על גיוס ומעצר הנערה החרדית מאלעד: "לצערנו בהכל אשמים המזרחי!" • מודעות ענק בירושלים, תחת הכותרת 'צעקה הנערה ואין מושיע לה', מבשרות: הפגנה בצהרים בכיכר השבת
מאיר לביא
כ"ה אב התשע"ה / 10.08.2015 10:27

חבר בית הדין הגדול, הגאון רבי ציון בוארון, התייחס אתמול (ראשון) למעצרה וגיוסה בכפייה של הנערה החרדית בת ה-18 מאלעד, ואמר בחריפות: “אמנם אנחנו בגלות קשה ונוראה, אבל מחובתנו לדעת שכשיש רפיון במאבק על הבנים – משנאי ה’ פועלים גם אצל הבנות”.

הגרב”צ הוסיף והאשים את הציבור הדתי-לאומי – ואמר: “לצערנו בהכל אשמים המזרחי!”

גם במאה שערים לא יושבים בשקט ומאיימים בהפגנות: מודעות ענק שהודבקו בירושלים, תחת הכותרות ‘התעללות ושמד לבני עדות המזרח’ ו-‘והיה כי תצעק הנערה ואין מושיע לה’ – מבשרות על “הפגנה אדירה” שתיערך היום (שני) בכיכר השבת בשעה 13:30.

הפגנה, גיוס

כפי שדווח בחרדים 10, צה”ל גייס בכפייה את ל’, תלמידת סמינר ‘אהל חנה – שערי ציון’. ל’ נעצרה ביום רביעי לפנות בוקר על ידי שוטרי המשטרה הצבאית, משום שלא הסדירה פטור מטעמי דת.

לדברי בני משפחתה, לאחר המעצר היא הובאה בפני שופט בבית דין צבאי, שם נאמר לה כי אם היא רוצה לקבל פטור מטעמי דת, עליה לשתף פעולה עם החיילים שמלווים אותה.

לאחר כמה שעות היא שוחררה, לאחר שהוחתמה על טופס חיול. לדבריה, היא אולצה ללבוש מדים וחויבה לצאת איתם אל ביתה, “תוך ביזיון גדול”.

ביום חמישי שבה הנערה לבקו”ם, כשבידיה מסמכים שקיבלה בהליך בהול בבית דין פרטי במקום מגוריה. היא הייתה אמורה להגיש אותם כדי לקבל פטור מגיוס, אך כשהגיעה לבקו”ם סירבו לאפשר לה להופיע בפני ועדת דת.

בגלל מה שהיא מגדירה “פחד מגיוס וחוסר אונים”, היא נמלטה מהמקום, והיא מסתתרת בדירה בעיר חרדית. למרות שעליה להגיע להמשך הליך חיול, היא אינה מתכוונת לעשות זאת.

“ב-02:00 לפנות בוקר דפקו על דלת ביתה שני חיילים, הם צעקו ‘משטרה, לפתוח'”, סיפר גורם המעורה בפרטים. “היא סיפרה שהתנהגו אליה בצורה מחפירה”, הוסיף.

הפגנה, גיוס

בצה”ל הגיבו אתמול על הפרשה ואמרו: “נערות דתיות מקבלות פטור משירות לאחר שהצהירו על אורח חיים דתי בהתאם לתהליך שנקבע בחוק. באשר למקרה המדובר, הנ”ל לא הגישה מסמכים לקבלת פטור, לא הצהירה על היותה דתייה וכן לא שיתפה פעולה עם הליכי הגיוס”.

הגורמים בצה”ל הבהירו כי לאור כך, “הוצא צו לביצוע הליכים לגיוס אך גם אליו לא התייצבה ולפיכך הוכרזה משתמטת גיוס”.

לפי צה”ל, “במהלך ההשתמטות נוצר קשר עימה ועם משפחתה במסגרתו הובהר מעמדה וכי עליה להתייצב. הנ”ל נעצרה על ידי המשטרה הצבאית והועברה למיטב לחיול – אך ברחה מצה”ל.

“מובהר כי עליה להתייצב באופן מיידי על מנת שניתן יהיה לטפל בהסדרת מעמדה”.

מאז שהנערה, העובדת בחנות ספרים בבני ברק, נמלטה מהבקו”ם ומסתתרת בדירה בעיר חרדית, פועלים עסקנים ואישי ציבור חרדיים לשחררה.

הפגנה, גיוס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות