תקציבים? מה ייצא לנו מזה בישיבה ובסמינר?

לאחר שיגיעו לחשבונות הבנק של מנהלי המוסדות התקציבים החסרים והמלאים - תדרשו מהם להקל, בצורה משמעותית, את הנטל מההורים • לא יתכן ששכר הלימוד ייוותר על כנו
חיים הלוי
כ"ד אב התשע"ה / 08.08.2015 22:04

ראשית ברצוני לברך אתכם, כל אחד בשמו הטוב ובתחומו, על ההישגים וביטול הגזירות של הממשלה הקודמת שפגעה בנו בכל תחום אפשרי, חוקתי, כלכלי, גיוס, קיצבאות, תמ”ת, ועוד גזירות שרבו מספור.

ברוך ה’ ההסכמים הקואליציוניים הסירו את הגזירות – מי במיידי ומי בחקיקה. שאו ברכה.

אך בקשה לי אליכם: לאחרונה פורסם על מתווה של החזרת הקיצוץ בקיצבאות הילדים בצורה של חיסכון לגיל הנישואין והקמת הבית. גדולי ישראל אישרו לכם את המהלך, וגם בציבור הכללי ובממשלה קיבלתם מחמאות על הבגרות שגיליתם ועל אי המלחמה בנושא. יפה.

בכל מקום הצהרתם שבנושא תיקצוב הישיבות, הת”תים והסמינרים לא תהיה כל פשרה, והתקציבים יועברו במלואם ובחלקם גם רטרואקטיבית. נהדר.

וכאן אני הקטן, אב לבנים בישיבה ובת”ת, בנות בסמינר, ברוך-השם כן ירבו – רוצה לשאול אתכם: מה ייצא לי מזה? שכר הלימוד ברוב הישיבות הינו גבוה למדי, המחירים בסמינרים עצומים, תוספת לחשבון הבנק שלי בקושי תהיה על ידי הקיצבאות, למנהלי המוסדות ייכנס כסף רב שקוצץ באכזריות, ושכר הלימוד ייוותר על כנו. בזה אני בטוח!

בשעות הפנאי אני גם איש ציבור המסייע לציבור במסדרונות עירייה במרכז הארץ, בין השאר בנושאי ארנונה והנחות.

אין ספור פעמים שואלים אותי הפקידים או את האזרח-האברך: אתה מצהיר על הכנסה נמוכה, מביא אישורי הלוואה מגמ”חים. אם כך, מה זה הסכומים הללו – ארבעה ספרות ויותר – לכל המוסדות התורניים הללו? זו תרומה או שמא החזר הלואה?

ואני, מה אומר ומה אדבר? לולא ייתן האב 1200 ש”ח [לא כולל נסיעות ואברך פרטי], לא ימצא לבנו ישיבה. ולו לא ישלם טבין ותקילין לא תהיה לבתו תעודה מקצועית נכספת.

אני מתלבט אם לכתוב את המשפט הבא, אז אשתדל להתנסח בזהירות: בשנתיים הרעות של הממשלה הקודמת, לא שמתי לב שהחליפו ידידיי, מנהלי המוסדות, את רכבם לרכב קטן או פשוט יותר, למרות הקיצוץ, וד”ל. אולי תיראו אותם בקרוב עם ג’יפ…

ייאמר ברורות: אני מכבד ומוקיר מאד מנהלי מוסדות העמלים יום ולילה למען מוסדותיהם ולמען חינוך ילדי ישראל, מרביתם מכתתים רגליהם בארץ ובחוצה לה ומשפילים עצמם בבקשות תרומה מנדיבי עם, ולעיתים על חשבון משפחתם ובריאותם. אך ברוב המקרים הם אינם רעבים לפת לחם.

לאחר המונולוג הכואב הזה, בקשתי מכם ח”כי ונציגי יהדות התורה שנשלחתם על ידי גדולי ישראל ועל ידי 211,000 מצביעי ג’ לצאת בקריאה למנהלי המוסדות, לאחר שיגיעו לחשבונות הבנק שלהם התקציבים החסרים והמלאים – להקל בצורה משמעותית את הנטל מההורים.

אמנם, לא כל המצביעים שולחים לכם משלוחי מנות בחג הפורים, ולא כותבים לכם מודעות ברכה ותנחומים בעיתונים, כמו מנהלי המוסדות היקרים, אבל גם הם זכאים ליהנות – ובכיסם – מחילופי השלטון שזכינו בסייעתא דשמיא.

ואולי תפילותיהם הזכות של מקוצצי קיצבאות הילדים, משוללי הבטחות ההכנסה, משלמי הדרגות הגבוהות במעון, הם אלו שהכריעו את הכף שם בשמים…

שם הכותב בדוי. הכותב הוא חבר מועצה מטעם יהדות התורה באחת העיריות במרכז הארץ

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איך אתם מצליחים לשלם סכומי עתק כאלה ??? אז יש לכם !
    09/08/2015 03:35
    פראיירים
  1. אם כולם היו מתאחדים ולא מסכימים לשלם -לא היו גובים מכם סכומים כאלה !
    עדר מטופש !!!

  2. הצחקתם אותנו ):
    10/08/2015 18:49
    יעקב
  3. הלוואי ומשאלתך תתגשם!
    אבל המציאות עד כה הוכיחה שהח”כים הם נציגים נאמנים של מנהלי המוסדות וסוכני הרכב שלהם… וממש לא של הציבור שבחר בהם.