“אתה עף מפה”: אז מה באמת אמר נתניהו לדרעי ב’שיחת הנזיפה’?

חילופי דברים בין נתניהו לדרעי מליאת הכנסת נקלטו במצלמה וסיפקו הצצה אל מאחורי הקלעים של הקואליציה • בחדשות ערוץ 2 ציטטו את ראש הממשלה אומר: "...בשופטים, הכל בסדר ואתה עף מפה, עכשיו!" • לשכת דרעי: "בתמלול נפלה טעות - נתניהו אמר ש'אם כל אחד מחברי הקואליציה יצביע כרצונו כולנו נעוף מפה'" • מזכיר ש"ס: לא התכוון לדרעי
יוני גרין
ז' אב התשע"ה / 23.07.2015 11:51

במהלך ישיבת מליאת הכנסת אתמול, קם ראש הממשלה בנימין נתניהו ממקומו בראש שולחן הממשלה והתיישב בכיסאו של שר הבינוי יואב גלנט, הממוקם בסמוך לכסאו של שר הכלכלה אריה דרעי.  

בין השניים התפתחה שיחה שנקלטה במצלמות ערוץ הכנסת, המספקת הצצה אל מאחורי הקלעים של הקואליציה השברירית. במהלך השיחה נראה ראש הממשלה מדבר בחריפות, ואף גוער ביו”ר ש”ס.

הרקע לשיחה היה כנראה הניסיון של מספר חברי כנסת חרדים למנוע ברגע האחרון את המועמדות של ח”כ נאווה בוקר מהליכוד, כנציגת הקואליציה בוועדה למינוי דיינים.

לפי חדשות 2, בשיחה בין השניים נראה כי דרעי הביע אפשרות לסגת מהעסקה – ונתקל בתגובה חריפה של ראש הממשלה.

בחדשות 2 הציגו את השיחה לצד ניסיון לתמלל אותה מקריאת שפתיו של ראש הממשלה.

וכך זה הוצג:

(דרעי מדבר)

נתניהו: “מה?!”

(דרעי מדבר)

נתניהו: “מה? אתה מבין מה שאתה אומר?!”

נתניהו: “ואם אתה לא מבין מה שאתה אומר… בשופטים, הכל בסדר ואתה עף מפה, עכשיו! ואני אראה להם מה זה ואני אוכיח שכולם שקרנים”.

חלק מדבריו של נתניהו בלתי מפוענחים, כך שברור שהשיחה הוצגה בחלקה.

אשר מדינה, מזכיר סיעת ש”ס בכנסת, מיהר לצייץ אמש: “לכל קוראי השפתיים למיניהם: נתניהו לא התכוון לדרעי, אלא סיפר לו על שיחה שקיים. זה גם הובהר בשיחה בניהם לאחר הפרסום”.

הבוקר, בעקבות פניות עיתונאים שביקשו הבהרות לכתבה ששודרה אתמול בחדשות ערוץ 2, הודיע דוברו של שר הכלכלה:

“ברצוננו להבהיר כי בתמלול השיחה בין ראש הממשלה נתניהו לשר הכלכלה ויו״ר שס נפלה טעות. ראש הממשלה לא אמר לשר דרעי ‘אם לא, הכל בסדר ואתה עף מפה עכשיו’, אלא אמר ש’אם כל אחד מחברי הקואליציה יצביע כרצונו כולנו נעוף מפה’.

“יתרה מכך: ראש הממשלה התקשר לשר דרעי מיד לאחר פרסום הכתבה בערוץ 2, אמר שמעולם לא התבטא כך כלפיו, כמובן שלא גער בו ואין הוא נוהג להתבטא כך. 

“נציין עוד כי מערכת היחסים בין ראש הממשלה לשר דרעי מבוססת על כבוד הדדי והיא תימשך כך”.

נזכיר, כי בסופו של יום, חלק מהח”כים החרדים לא הצביעו לח”כ נאווה בוקר – מה שמעורר זעם רב בלשכת ראש הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות