אדלשטיין בביכנ”ס חב”ד: כולנו בכל רגע בסכנה בשל ההתנתקות הארורה

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין הגיע בשבת עם פמליית מאבטחיו אל בית כנסת חב"ד בתל אביב ואמר: "אם היו נשכבים חמישים אלף יהודים על הכביש, ההתנתקות לא היתה מתבצעת"
יוני גרין
כ"ה תמוז התשע"ה / 12.07.2015 14:39

בהתוועדות חסידים שהתקיימה השבת בבית הכנסת ‘גאולת ישראל-חב”ד’ במרכז תל-אביב, התארח השבת יו”ר הכנסת ח”כ יולי אדלשטיין, שהגיע במיוחד בצעידה רגלית ארוכה ממלונו, בליווי מאבטחיו.

לפי דיווח באתר חב”ד-COL, אדלשטיין הביע את התפעלותו מהקהל המגוון שנכח בבית הכנסת – שהורכב מפסיפס מגוון של משפחות תל-אביביות, ויחד איתם משפחות עולים מצרפת, ארה”ב, אוסטרליה ועוד, מבוגרים לצד צעירים.

לאחר אמירת “לחיים” נשא יו”ר הכנסת דברים בהתרגשות, כשהוא מספר על ההתוועדויות החסידיות בהן השתתף ברוסיה, בימי שלטון הקומוניסטים, ועל מסירות-נפשם של חסידי חב”ד שהכיר שם ושלימדו אותו תורה ומצוות, ובראשם מרדכי ליפשיץ זצ”ל, המכונה “מוטל דער שוחט”.

בהמשך דיבר יו”ר הכנסת על נושאים אקטואליים, ואמר בכאב: “אנו מציינים עתה עשר שנים להתנתקות הארורה, שבה מסרנו שטחי ארץ ישראל פורחים לידי שונאינו המרצחים. ההתנתקות גרמה באופן ישיר לעשרות אלפי רקטות שנורו לשדרות, אשדוד, ואף לתל-אביב, וכולנו נמצאים בכל רגע נתון בסכנה בגלל אותה החלטה רעה.

“היינו צריכים להיאבק יותר בתקיפות נגדה. אם היו נשכבים חמישים אלף יהודים על הכביש, ההתנתקות לא היתה מתבצעת”.

רב קהילת חב”ד בת”א, הרב יוסף גרליצקי, שהתוועד עם הקהל סיפר בין השאר על ביקורו של הנשיא זלמן שזר בקנדה בשנת תשכ”ז, ימים ספורים לפני מלחמת ששת הימים, כאשר למרות כל הלחץ והמתיחות, התפנה לשבת להתוועד עם חסידי חב”ד במונטריאול, ובראשם המשפיע הגאון החסיד פרץ מוצ’קין ע”ה, ולאחר שישבו שעה ארוכה, אמרו ‘לחיים’, בירך ר’ פרץ את שזר: “זאלסט אויספירן דעם רבי’נס כוונה” (-שתצליח להביא לפועל את כוונתו ורצונו של הרבי).

“כך גם אנו כאן בהתוועדות מברכים אותך מר אדלשטיין”, סיים הרב גרליצקי, “שבתפקידך הרם כיו”ר הכנסת תצליח לגרום שיקויים סוף סוף רצונו של הרבי מליובאוויטש, בכל ענייני ארץ הקודש ועם ישראל, ובפרט בנושא שלימות הארץ ועמידה תקיפה על בטחון עם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות