הפרקליטות: לא תכננו לפתוח חקירה פלילית נגד ברכה

פרקליטות המדינה מאשימה את העיתונאי יואב יצחק ב"פרסומים כוזבים" • בהודעה שפרסמה נאמר: "לא התקבלה כל החלטה לפתוח בחקירה נגד תנ"צ אפרים ברכה. מדובר בשקר גס, בהמשך לפרסומים כוזבים של יצחק בעניין זה"
חיים טוויל
י"ט תמוז התשע"ה / 05.07.2015 21:34

בפרקליטות המדינה הבהירו הערב (ראשון) כי בניגוד לטענותיו של העיתונאי יואב יצחק, עורך אתר news1, לא התקבלה כל החלטה לפתוח בחקירה נגד תנ”צ אפרים ברכה, שהתאבד הבוקר בעיר מודיעין.

“נבקש להבהיר באופן חד משמעי כי מדובר בשקר גס, בהמשך לפרסומים כוזבים של יצחק בעניין זה”, נאמר בהודעת הפרקליטות.

את הדברים אמרו בפרקליטות בתגובה לדברים שאמר יצחק בראיון שהעניק הערב לערוץ 2, לפיהם הוא עומד מאחורי כל הפרסומים נגד ברכה באתר אותו הוא מנהל.

בראיון טען יצחק, כי בימים האחרונים הוחלט בפרקליטות לפתוח בחקירה בעקבות מידע אודות תנ”צ ברכה שהגיע לידי חוקרי מח”ש. “בסיכומו של דבר מזה שלושה שבועות מתנהלת חקירה אינטנסיבית במח”ש. השבוע התקיימה ישיבה בהשתתפות פרקליט המדינה ונציגי מח”ש שם הוסכם שאין מנוס מחקירתו של ברכה”, אמר יצחק.

יואב יצחק הגיב על ההכחשה שהוציאה הפרקליטות ולפיה פרסם news1 שקר גס כאילו התקבלה החלטה לפתוח בחקירה נגד תנ״צ ברכה: “הפרקליטות מכחישה דבר שלא נטען על-ידי. בשבועות האחרונים טענתי שוב ושוב כי מתקיימת בפועל חקירה סמויה, וכי במסגרתה נמסרו עדויות, מידע מוכמן וראיות. על פרסום זה חזר גם ערוץ 10.

“התייחסנו, בין היתר, לעדות רגישה ביותר שהתקבלה במח”ש ביום 02.07.15. מסרנו עוד, כי היועמ”ש ופרקליט המדינה מעכבים חקירה גלויה וזימונו של ברכה לחקירה באזהרה. מחמת זאת מתחנו עליהם ביקורת נוקבת.

“ביום שישי פרסמנו כי ‘היועמ”ש יהודה וינשטיין, שגונן על תנ”צ ברכה במשך זמן רב, אמור להחליט תוך ימים: לעבור לחקירה פלילית גלויה נגד ברכה בגין שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, עבירות שוחד ומרמה, וסילוקו מראשות יאח”ה’.

“לא טענתי כי כבר התקבלה החלטה שכזו, אלא שהיועמ”ש אמור להחליט על-כך תוך ימים. לכן, ובכל הכבוד, לא היה מקום לפרסם הכחשה בגין פרסום, כביכול, שלא נעשה, אלא אם מישהו בלשכת היועמ”ש ובפרקליטות חושש מבירור האמת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות