המשבר ביוון: הבנקים במדינה סגורים; בורסות אירופה צונחות

משבר החובות ביוון: הבנקים במדינה נסגרו לשבוע - אז יתקיים משאל העם על ההצעה האירופית • המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בירידות שערים חדות
נתן פרל
י"ב תמוז התשע"ה / 29.06.2015 11:05

המשבר הכלכלי ביוון: ממשלת יוון החליטה אתמול כי הבנקים במדינה לא ייפתחו היום – עד יום ראשון. גם הבורסה באתונה לא תפעל ועל האזרחים תוטל הגבלת משיכת מזומנים מכספומטים.

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס קרא אמש לאזרחי יוון “להישאר רגועים” והבטיח כי הפקדונות שלהם בבנקים “בטוחים”.

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בירידות שערים חדות, על רקע משבר החובות ביוון.

גם בבורסות המזרח הרחוק נסגר הבוקר המסחר בירידות שערים, בעקבות המשבר ביוון והחשש ההולך ומתחזק שהמדינה תיאלץ לפרוש מגוש האירו.

בבורסה של תל אביב נרשמות בשעה זאת ירידות שערים קלות בלבד, אולם התגברות של מגמת הירידות באירופה עלולה להשפיע גם על המסחר בישראל.

אמש הודיעה יוון כי הבנקים במדינה לא יפתחו הבוקר וככל הנראה יישארו סגורים לפחות עד יום ראשון הקרוב – אז יתקיים משאל העם על ההצעה האירופית.

ההחלטה של ממשלת יוון התקבלה לאחר שהבנק המרכזי של אירופה הודיע על הקפאת תקרת המימון שיציע לבנקים היווניים, אף כי בשלב זה הוא ימשיך במימון הקיים עד כה – 89 מיליארד יורו.

בשלב זה שוקלים נציגי הנושים הבינלאומיים של יוון להציע מחילת חובות חלקית, אולם תוצאות משאל העם תהיינה אלו אשר יכריעו סופית –  האם יוון תגבש הסדר חוב ותישאר בגוש האירו, או שתפרוש מהגוש האירו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות