חללית בלתי מאויישת התפוצצה מיד לאחר השיגור

רקטה שנשאה חללית משא בלתי-מאוישת של חברת ספייס-X, וצפויה היתה להעביר ציוד לתחנת החלל הבינלאומית, התפרקה לחלקים מעל האוקיינוס האטלנטי זמן קצר לאחר שיגורה • דוברת נאס"א: "האסטרונאוטים בחלל לא סובלים מחוסר אספקה, צפויים עוד 8 טיסות"
דוד ליבוביץ
י"א תמוז התשע"ה / 28.06.2015 19:27

משימת שיגור רקטה שנשאה חללית אל החלל נכשלה, כאשר שתי דקות לאחר שיגורה, התפוצצה מעל לאוקיינוס האטלנטי.

הרקטה נשאה חללית משא בלתי-מאוישת של חברת ספייס-X, וצפויה היתה להעביר ציוד לתחנת החלל הבינלאומית. השיגור נעשה מבסיס נאס”א בקייפ קנאוורל שבפלורידה.

נאס”א פרסמו תמונות מהתקרית בהם  ניתן לראות את רגע הפיצוץ, ולאחר מכן חלקים נופלים לאוקיינוס האטלנטי.

זוהי משימת שיגור הציוד לתחנת החלל השנייה שנכשלת בשנה האחרונה. רק באפריל האחרון, חללית משא רוסית התרסקה לקרקע זמן קצר לאחר שיגורה.

נסיבות התאונה עדיין נבדקות. גורם מנאס”א אמר כי טרם התברר כיצד התרחשה התאונה, וחברת ספייס-X כתבה בעמוד הטוויטר שלה: “החללית חוותה אירוע חריג בשיגור. צוות של החברה בודק את האירוע ונעדכן על ההתקדמות”.

האם פיצוצה של החללית יפגע בצוות האסטרונאוטים השוהים כעת בתחנת החלל הבינלאומית? דוברת נאס”א סטפני שיירהולץ מגריעה ומבטיחה כי מאגרי המזון בתחנת החלל ייגמרו רק ב-5 בספטמבר.

עוד אמרה שיירהולץ כי בשנה הנוכחית מתוכננות עוד שמונה טיסות אספקה לתחנת החלל הבינלאומית, כולל כמה טיסות המיועדות לקיץ הקרוב: “ישנן דרכים רבות לוודא כי האספקה תגיע לתחנת החלל: הוסיפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות