דו”ח של 10 גנרלים זרים: צה”ל גילה מוסריות יוצאת דופן ב’צוק איתן’

לקראת דו"ח ועדת החקירה של האום: צוות בינלאומי של רמטכ"לים בכירים לשעבר בצבאות זרים בדק לבקשת ישראל את אירועי מבצע 'צוק איתן - ושיבח את הדרך בה פעל צה"ל לאורך הלחימה
חיים טוויל
כ"ז סיון התשע"ה / 14.06.2015 09:31

צוות בינלאומי של גנרלים לשעבר מצבאות שונים בעולם חיבר דו”ח מפורט על אירועי מבצע צוק איתן, אשר אמור לתת מענה למסקנות ‘ועדת שאבאס’ של האו”ם – שתתפרסמנה מחר.  לפי הדו”ח ישראל פעלה בצורה מוסרית, בעוד ארגון הטרור חמאס ביצע פשעי מלחמה.

על פי הדיווח בעיתון ‘ידיעות אחרונות’, על הצוות נמנו ראש המשלחת – רמטכ”ל גרמניה לשעבר הגנרל קלאוס נאומן, עשרה רמטכ”לים מכל העולם, ודיפלומטים בכירים מארה”ב, מבריטניה, מהולנד, מאיטליה, מאוסטרליה ומקולומביה.

ממסקנות הצוות עולה, כי צה”ל גילה איפוק והפגין מוסריות יוצאת דופן במהלך אירועי מבצע צוק איתן.

הדו”ח מגדיר את פעולת ישראל בעזה כ”לגיטימית והכרחית כדי להגן על אזרחיה”, ומאשים את ארגון הטרור חמאס כמי שירה רקטות במכוון וללא הבחנה נגד מרכזי אוכלוסייה, ובנה מנהרות במטרה להרוג אזרחים ישראלים במה שהם הגדירו בדו”ח “פשעי מלחמה מובהקים”.

“מצאנו שבמהלך צוק איתן ישראל לא רק שעמדה בסטנדרטים בינלאומיים סבירים וכיבדה את חוקי המלחמה, אלא במקרים רבים עשתה הרבה מעבר”, נכתב בדו”ח. “אף אחד מאיתנו אינו מכיר אף צבא שנקט אמצעים כה נרחבים כמו צה”ל כדי להגן על חייהם של אזרחים”.

בנוסף, הדו”ח שחיברו קובע: “ישראל הלכה מרחק יוצא דופן להגביל את הנזק הסביבתי”.

גורם מדיני הסביר את פרסום הדו”ח: “אנחנו לא רוצים להיראות כמי שמשתרכים אחרי האו”ם כמו בדו”ח גולדסטון. אנחנו מעריכים, לנוכח המנדט של האו”ם וההתבטאויות של שאבאס, שהדו”ח יהיה אנטי־ישראלי ולכן אין טעם להמתין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות