הרצוג: “ציפי לבני היסטרית, אני צריך להחזיק לה את היד”

12 שעות לפני פתיחת הקלפיות, החליטו מנהלי קמפיין הבחירות של 'המחנה הציוני' לצאת למהלך מנצח: ציפי לבני תכריז שהיא מוותרת על הרוטציה בראשות הממשלה • למהלך היו תומכים אבל היו גם שחשבו שהוא הגיע מאוחר מידי • הרצוג תועד: "אני צריך להחזיק לה את היד ושתגיד שאם הרוטציה תהווה מכשול, היא לא תעמוד בדרך ותפרוש..."
יוני גרין
ח' סיון התשע"ה / 26.05.2015 15:40

הערב ישודר החלק השני של הסרט ‘הרצוג-תוצאות האמת’, סרטה של ענת גורן, והוא יעסוק, בין היתר, בימים המעניינים ביותר בקמפיין, הימים בהם החליטו ראשי ‘המחנה הציוני’ ללכת על כל הקופה – ולבטל את הסכם הרוטציה בין הרצוג ללבני.

הסרט מעניק הצצה אל ההתנהלות של מטה הקמפיין, ומשרטט תמונה בלתי מוכרת לקהל הרחב על המועמדים.

יומיים לפני הבחירות, במטה הרצוג השעות עוברות והדקות מורטות עצבים. במהלך של הרגע האחרון מחליטים שם ללכת על הכל בניסיון נואש להביא ניצחון: מוותרים על רעיון הרוטציה עם ציפי לבני.

לפי גורן, 12 שעות לפתיחת הקלפיות היה מי שחשב שמדובר במהלך מנצח, והיה מי שחשב שהמהלך הגיע מאוחר מדי ועשה נזק.

המעניין באמת הוא איך כל הדבר הזה מתבשל?

משעות הבוקר של אותו יום, הדיבור במטה היה שהפער מצטמצם וחייבים מהלך שובר שוויון. באותן שעות קריטיות של קבלת ההחלטה, מנהל הקמפיין ראובן אדלר, שמהרגע הראשון לא ממש אהב את ההנהגה הדו-ראשית הזאת לא היה במטה. והייתה לכך סיבה: הוא התחייב לא להעלות את הנושא בפני לבני שהייתה ברגעי ההחלטה חולה בבית.

את מקומו של אדלר תפסה מיה בנגל, יועצת התקשות של ‘המחנה הציוני’, שתקשרה ללבני וקוראה להגיע אל המטה.

“אמרו לי שאם לבני מסירה את עצמה – אנשים יצביעו”, אמר אדלר.

בנגל מעבירה את המסר ללבני.

באותו זמן מגיע בוז’י הרצוג למטה ומבין את שקרה. הוא מחכה ללבני ובינתיים בשיחת טלפון הוא אומר: “היא היסטרית והיא גם חולה, היא צריכה לבוא לפה כדי שנרגיע אותה ונגיד שזו שותפות שהצליחה. אני צריך להחזיק לה את היד ושתגיד שאם הרוטציה תהווה מכשול, היא לא תעמוד בדרך ותפרוש…”

החלק השני של הסרט ‘הרצוג-תוצאות האמת’ ישודר הערב אחרי המהדורה המרכזית בערוץ 10.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה שהיא תגיד לך להגיד כזה דבר???
    26/05/2015 16:43
    ביבי
  1. הסאנג’ר של ציפי