גלעד ארדן הושבע לשר בממשלה • “אני הולך לעבוד קשה, קשה מאוד”

המינוי לשר ביטחון פנים, לעניינים אסטרטגיים ולהסברה אושר ברוב של 58 תומכים מול 56 מתנגדים • בפוסט ארוך שפרסם בדף הפייסבוק שלו, הסביר ח"כ גלעד ארדן את החלטתו להצטרף לממשלה - זמן קצר אחרי שהחליט לא להצטרף אליה • "אני לא חושב שהנושא העיקרי הוא הפוליטיקה, כיפופי הידיים וזוטות מן הסוג הזה"
יוני גרין
ז' סיון התשע"ה / 25.05.2015 20:21

ח”כ גלעד ארדן הושבע הערב (שני) לשר בממשלה.

הכנסת אישרה ברוב של 58 תומכים מול 55 מתנגדים את הודעת הממשלה על צירופו של ח”כ גלעד ארדן לממשלה בתפקיד השר לביטחון הפנים והשר לעניינים אסטרטגיים ולהסברה.

מיד לאחר האישור הצהיר ארדן את הצהרת האמונים וצורף רשמית לשולחן הממשלה.

קודם לכן כתב בפוסט ארוך שפרסם בדף הפייסבוק שלו על החלטתו להצטרף אל הממשלה. “אז כפי ששמעתם, יש התפתחויות וחשוב לי שתשמעו ממני את הפרטים המלאים ובעיקר, המהותיים. החלטתי להצטרף לממשלה ולהיענות לבקשת ראש הממשלה לכהן כשר לביטחון הפנים, כשר לנושאים אסטרטגים והסברה”, פתח ארדן.

 

“בכל משרד ממשלתי אפשר לעשות המון למען הציבור ובלבד שנותנים לך את היכולת לפעול ואת הגיבוי הנדרש לבצע מהלכים משמעותיים. ויתרתי בעבר על המשרד להגנת העורף (שהיה מאוד חשוב בעיניי) כיוון שלא ניתנו לי הסמכויות והתקציבים לפעול לחיזוק הנושא וגם במקרה הזה, כאשר חשבתי שלא ניתנו לי התנאים הנדרשים לחולל שינוי אמיתי במשטרה ובביטחון האישי של כולנו, העדפתי לוותר על התפקיד.

“כאיש המחנה הלאומי שהשקיע לא מעט כדי שננצח בבחירות זו לא הייתה החלטה קלה עבורי, אבל לא חשבתי שאני הנושא, ואיני סבור כך גם כעת”.

ארדן התייחס לימים האחרונים וכתב: “אני לא חושב שהנושא העיקרי הוא הפוליטיקה, כיפופי הידיים וזוטות מן הסוג הזה. השאלות שצריכות להישאל הן על הנושאים והמהות.

“נדמה לי שכעת, משהובטחו לי הכלים המתאימים, יש לי היכולת לפעול ולהביא לשינוי”, הסביר ארדן, “לא אכנס פה להצהרות, רק אומר את זאת: אני הולך לעבוד קשה, קשה מאוד, ומתחייב להביא הישגים. מגיע לכולנו ביטחון אישי ומשטרה מצויינת, ומגיע לישראל שלא יוציאו דיבתה בעולם ושיגנו עליה עוד רבים וטובים”.

ארדן ציין: “לאחר דיונים מעמיקים, סיכמתי עם ראש הממשלה על תוספת תקציבית משמעותית למשרד לביטחון הפנים ועל קידום חקיקה שתחזק את המשרד כך שיתאפשר לי לעשות שינוי אמיתי במשטרה, להגביר את האכיפה ולטפל בחוליים הקיימים.

” המצב הנוכחי אינו פשוט, אבל אתגרים מסוג זה מעולם לא הרתיעו אותי”.

ארדן סיים: “מאז השבעת הממשלה קיבלתי פניות רבות מחברים המלווים אותי לאורך דרכי הציבורית שחיזקו אותי בהחלטתי וכאלה שהפצירו בי לשוב לשולחן הממשלה. אני רוצה להודות לכם שהייתם איתי בתקופה הזו. אני מעריך את האמון שאתם נותנים בי. אין בי איזו שמחה או עליצות כעת, כשם שלא הייתי שרוי בנהי ובעצב בימים האחרונים.

“אם תאשר אותי הערב הכנסת, אכנס לתפקידי בתחושת אחריות כבדה ואזכור תמיד את מילותיו של שליח הציבור בימים נוראים:

“וכל צָרוֹת וְרָעוֹת
הֲפָךְ נָא לָנוּ וּלְכָל יִשְׂרָאֵל
לְשָׂשֹוֹן וּלְשִׂמְחָה לְחַיִּים וּלְשָׁלוֹם
וְהָאֱמֶת וְהַשָּׁלוֹם אֱהָבוּ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות