אחרי ליל דיונים: אושרה הצעת חוק הממשלה לקריאה שנייה ושלישית

לילה ארוך במיוחד עבר על חברי הועדה המיוחדת שדנה בהצעת חוק-יסוד הממשלה ברק בשעה 6:30 בבוקר אושר החוק לקריאה שניה ושלישית - ויעלה היום לדיון במליאה
נחמן גור
כ"ג אייר התשע"ה / 12.05.2015 09:45

הוועדה המיוחדת בראשות ח”כ זאב אלקין, שדנה בהצעת חוק יסוד הממשלה, אישרה בבוקר (שלישי) את הצעת חוק הממשלה לקריאה שנייה ושלישית.

היום יחל הדיון בקריאה שנייה ושלישית, בעוד ההצבעה על הצעת החוק תתחיל רק מחר בצהריים. 

על פי הצעת החוק, שאושרה אתמול במליאה בקריאה ראשונה, יהיה ניתן לשוב ולמנות שר בלי תיק בהוראה קבועה, ולדחות את הגבלת מינוי מספר השרים וסגני השרים, כך שההגבלה לא תחול בכנסת ה-20, אלא רק על ממשלה שתקום בכנסת ה-21 ואילך.

לאחר הדיון במליאה הועברה הצעת החוק להכנתה לקריאה שניה ושלישית בוועדה המיוחדת, בה מכנים 6 חברי קואליציה ו-5 חברי אופזויציה.

הדיון בוועדה החל בשעה 1:00 בלילה והסתיים היום בבוקר בשעה 6:30. הדיון לווה לעיתים בצעקות ובפרצי צחוק של חברי הכנסת.

בחלקו השני של הדיון, שהחל בשעה 3:30 לפנות בוקר, חברי הכנסת הגישו הסתייגויות להצעת החוק.

ח”כ מירב מיכאלי אמרה: “חלק מההסתייגויות הינן בדרך של מחאה. ראש הממשלה והקואליציה עושים צחוק מהכנסת, והמינימום שאנו יכולים לעשות זה להחזיר להם באותו מטבע”. כך למשל הציעה מיכאלי, כי במקום המילה שר, יופיע “נושא כליו של ראש הממשלה”.

עוד הציעה מיכאלי להוסיף להצעת החוק המילים “ואולם יכול שיהיה שר בלי תיק, יקבל נהג בלי רכב ותלוש בלי שכר. בסוף הסעיף יבואו המילים: “שר בלי תיק גב; תיק צד; או תיק איפור”.

ח”כ מיקי לוי הציע להוסיף: “מטרת חוק זה להעביר כספים, ג’ובים ותפקידים תוך לקיחתם מהתקציבים החברתיים ובזיזת משלמי המיסים, לשם ביצורו של ראש ממשלת ישראל ושמירה על כתובתו ברחוב בלפור”.

בקולותיהם של ששה חברי כנסת שהתנגדו מול תמיכתם של חמשה חברי כנסת, נדחו כל ההסתייגויות, והצעת החוק אושרה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות