פרופסור חילוני: “הציונים יפרעו את החוב מהחרדים בכוח הנשק”

ההסתה נגד הציבור החרדי בעקבות חתימת ההסכם הקואליציוני של יהדות התורה עם הליכוד חוצה קווים אדומים • יזהר אופלטקה, פרופסור מאוניברסיטת תל אביב, הגיב ברשת הפייסבוק: "יבוא יום והצעירים הציונים יפרעו את החוב מהחרדים בכוח הנשק הצה"לי, ואתם תשלמו על שנות הגזל הבלתי פוסק מאיתנו" • "תישארו חשופים במלחמת האזרחים"
אריה ריבקינד
י' אייר התשע"ה / 29.04.2015 15:13

זמן קצר אחרי שהליכוד הודיע כי יהדות התורה תחתום על הסכם קואליציוני – זה קרה: ההסתה מצד פוליטיקאים, אנשי תקשורת ומי שמכונים בציבור החילוני ‘אנשי רוח’, המשתלחים בצורה בוטה בציבור החרדי, החלה צוברת תאוצה.

אחד מהתוקפים הוא פרופסור יזהר אופלטקה, פרופסור העובד באוניברסיטת תל אביב, שבתגובה שכתב ברשת החברתית פייסבוק התעלה על יתר חבריו.

הפרופסור הגיב לאחר שאנשי פרויקט ‘דוסים’ לעצירת ההסתה נגד הציבור החרדי, שיתפו בדף הפייסבוק של העיתונאי רביב דרוקר, את דבריו של פרופ’ אברהם דיסקין ממכון קהלת שטען: “אין תועלת בהעלאת אחוז החסימה. מה שהיה יכול להועיל, זה העלאת אחוז החסימה ל-10% ואז יהיה רוב חזק, אולם מלאכותי.

“בדקתי ומצאתי”, כתב הפרופסור, “כי מבחינה פיננסית, מה שידוע בציבור כסחטנות החרדית הידועה לשימצה, אינו נכון. כוחם של החרדים היה דל ביותר. נהפוך הוא, דווקא המפלגות הגדולות הצליחו לסחוט יותר”.

בתגובה לשיתוף של הדברים, כתב אופלטקה: “זה מחקר מוזמן על ידי עסקנים חרדים?”

הגולש ‘אלי סל’ הגיב לו “זה פרופ’ ממומן מכספי מיסי חרדים?”

והגולש יהודה פזר כתב: “כמובן שהחרדים הזמינו את המחקר הזה, אבל כל שאר המחקרים הם ‘אובייקטיביים’ כמו גם העיתונאים, הכתבות, הפוליטיקאים, כווווווווולם אובייקטיביים. רק המחקר הזה הוא סובייקטיבי. בקיצור, יזהר, אל תיתן לעובדות להשפיע על השקפת העולם שלך”.

בשלב זה איבד פרופ’ אופלטקה את שלוותו והשתלח: “יבוא יום והצעירים הציונים יפרעו את החוב מהחרדים בכוח הנשק הצה”לי, ואתם תשלמו על שנות הגזל הבלתי פוסק מאיתנו.

“תמשיכו לא לשרת בצבא ותישארו חשופים במלחמת האזרחים שתהייה כאן בעוד דור. חבל שמנהיגיכם לא מבינים זאת”.

בעבר זכה הפרופסור לביקורת קשה כאשר פרסם באתר ynet מכתב שהוגדר כגזעני ומתנשא כלפי המגזר החרדי. אולם, ללא ספק, הפעם התבטאותו – הגובלת בהסתה לאלימות – מהווה חציית קו אדום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות