ביטול ‘חוק ההתנתקות’ יחול בכל היישובים שפונו בצפון השומרון

שר הבטחון יואב גלנט פרסם הודעה רשמית, יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, בה הודיעו שניהם כי 'חוק ביטול ההתנתקות' הוחל על כלל צפון השומרון - כולל היישובים שא-נור, גנים, כדים וכל השטח שנכלל בחוק ההתנתקות משנת 2005 • דגן חוגג: זהו רגע היסטורי של תיקון היסטורי
חיים טוויל
י"ד אייר התשפ"ד / 22.05.2024 11:24

אחרי חקיקת חוק ‘ביטול ההתנתקות בצפון השומרון’ שעבר במליאת הכנסת: שר הביטחון יואב גלנט הנחה לממש את לשון החוק גם בשא-נור, גנים וכדים – זאת בהמשך לצו הראשוני שהכיל את היישוב חומש.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

החלת הצו מגיעה לאחר שיח ממושך שקיים שר הביטחון עם ראש המועצה האזורית שומרון וגורמי צה״ל.

משמעות המהלך: המרחבים שבהם שכנו פעם היישובים שא-נור, גנים וכדים יוגדרו כחלק משטחה המוניציפלי של המועצה האזורית שומרון, כך שאם מועצת שומרון תרצה להקים יישובים בשטח, כפוף להליך המסודר המקובל מול המנהל האזרחי – היא תוכל לעשות זאת, לאחר קבלת האישורים הנדרשים.

שר הביטחון יואב גלנט: “לאחר העברת חוק ביטול ההתנתקות בכנסת ובתום עבודת המטה שבוצעה, הצלחנו להשלים את המהלך ההיסטורי. האחיזה היהודית ביהודה ושומרון מבטיחה ביטחון, החלת חוק ביטול ההתנתקות תביא להתפתחות ההתיישבות ותקנה ביטחון לתושבי האזור.

“אני מודה לחברי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן על הדחיפה והמחויבות לנושא. כשם שפעלתי בכל תפקידיי בממשלות ישראל – אמשיך לפתח את ההתיישבות ביהודה ושומרון, לחזק את מרכיבי הביטחון ואת ביטחון האזרחים – בצירים וביישובים”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: “זהו רגע היסטורי של תיקון היסטורי – נחוץ ערכית וביטחונית מהמעלה הראשונה למדינת ישראל, בוודאי אחרי ה-7.10. מדינת ישראל תיקנה היום באופן ממלכתי ורשמי את העוול והאיוולת של הגירוש מצפון השומרון.

“אני מברך את את שר הבטחון יואב גלנט על ההחלטה הראויה והערכית למדינת ישראל ואת אלוף הפיקוד יהודה פוקס שזכה לחתום על התיקון החשוב הזה. יחד, בשם כל עם ישראל, נאבקנו לתקן את הפצע הלאומי העמוק של גירוש תושבי צפון השומרון.

“הגירוש היה איוולת ואחרי טבח ה-7 באוקטובר, כולם מבינים את זה עוד יותר. הכנסת חוקקה את החוק למחיקת החרפה הזו, חוק הגירוש הטמא הזה, מספר החוקים של מדינת ישראל. החוק הוחל בתחילה בחתימת צו האלוף על חומש וכעת הוחל על כל שאר הישובים.

“אין דבר נכון יותר, גם ברמה הערכית כי זו הארץ שלנו ולא ייתכן שיהיה בספר החוקים חוק שאוסר על יהודים להיות בארץ ישראל ובוודאי ברמה האסטרטגית אחרי ה-7 באוקטובר – ברור לכולם שהיכן שיש התיישבות יש בטחון, היכן שאין התיישבות יש טרור”.

ח״כ לימור סון הר מלך הגיבה על הניסיונות של גלנט לחזור לחיק הימין: “הניסיון הכושל של גלנט לחזור לחיק הימין בדמות אישור למפרע של חוק שעבר לפני שנה בכנסת הוא מביך. החוק אושר בלעדיו והיישום שלו יתקיים איתו או בלעדיו. גלנט זה שמאל וההתיישבות תתחזק למרות גלנט וחבריו ולא בזכותם”.

מליאת הכנסת אישרה לפני כשנה את הצעת חוק ביטול תוכנית ההתנתקות, לפיה תותר הכניסה והשהייה בשטח בצפון השומרון שפונה ב-2005. אלא שיישום החוק היה תלוי בתרגומו לצו צבאי.

עד היום, במשך כ-19 שנים, היה אסור להיכנס לשלושה מהיישובים בצפון השומרון שפונו בהתנתקות: גנים, כדים, ושא נור. שניים מהם רחוקים קילומטר-שניים מג’נין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות