מפיקים לקחים • הרב אלי בן דהן מודה: “חטפנו מכה, אי אפשר להתעלם”

בערב יום השואה התכנסו כ-40 ראשי סניפים ופעילים מרכזיים של הבית היהודי ודנו כיצד לקדם צמצום סמכויות של השר נפתלי בנט: "האנשים סביבו מוליכים אותו שולל" • "יותר מדי כסף הלך בבחירות על הפייסבוק, במקום ללכת לשטח. צריך דמוקרטיה במפלגה" • בקרב הפעילים יש גם מחאה והתמרמרות נגד חבר הכנסת המשוריון ינון מגל: "לא בחרנו בו"
נחמן גור
ל' ניסן התשע"ה / 19.04.2015 09:12

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, הודה הבוקר (ראשון) בתכנית ‘בוקר טוב ישראל’ בגלי צה”ל, כי הבית היהודי נכשלה בבחירות.

“המפלגה חטפה מכה, אי אפשר להתעלם מכך”, אמר בן דהן. “נפתלי בנט הודיע גם לראשי הסניפים שמיד אחרי הקמת הממשלה אנחנו נקיים דיון שבו נבחן מדוע הייתה ירידה. המגמה כמובן היא ללמוד את הלקחים לעתיד”.

דבריו של בן דהן נאמרים לאחר שבערב יום השואה התכנסו כ-40 ראשי סניפים ופעילים מרכזיים של המפלגה ברמת גן. הסיבה הרשמית של הכינוס הייתה טקס ותפילה לכבוד יום השואה, אולם בפועל התנהל שם דיון ממושך, שמטרתו הייתה לקדם את צמצום הסמכויות של בנט.

במהלך הכינוס שסיכומו נחשף הבוקר בגלי צה”ל, אמר צביקה רוזנבלאט, פעיל מרכזי מבני ברק: “יותר מדי כסף הלך בבחירות על הפייסבוק, במקום ללכת לשטח. צריך דמוקרטיה במפלגה”.

כמה ראשי סניפים התלוננו על הסביבה הקרובה של בנט, כשאחד מהם אמר: “אני לא בא בטענות לנפתלי, הוא בסדר, אבל האנשים סביבו בולמים את התלונות שלנו ומוליכים אותו שולל”.

בכנס קבע ראש הסניף מהוד השרון: “צריך להחזיר את הגלגל אחורה, להחזיר את החוקה הישנה” – אולם חלק מראשי הסניפים טענו כי שינוי החוקה לא תהיה משימה קלה במיוחד.

“תהיו מציאותיים, אין מספיק תומכים במרכז המפלגה כדי לשנות את החוקה”, אמר לפי הדיווח בגל”צ ג’רמי סולטן ממבשרת. שני פעילי מפד”ל מרכזיים, הרב יחיאל וסרמן מגבעתיים ונחמיה רפל מהקיבוץ הדתי, הציעו להיכנס למשא ומתן עם בנט, אך ראש הסניף מבני ברק התערב ואמר: “צריך להחתים מספיק פעילים כדי לכנס את מרכז המפלגה אם העסק מול בנט לא ילך”.

לסיום, בקרב הפעילים יש גם מחאה נגד חבר הכנסת המשוריון ינון מגל. ראש הסניף מחיפה אומר “לא בחרנו בו”, ואלדד עוזרי, עוזר של חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי, קרא לצמצם את מספר המועמדים שבנט יוכל לשריין בפעם הבאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות