הטייס הראשי התחנן: “פתח כבר את הדלת הארורה” • התמליל נחשף

נחשף התמליל המלא של מה שהתרחש במטוס לפני ההתרסקות של טיסת 'ג'רמן ווינגס' בהרי האלפים הצרפתים • כשהתבקש להתכונן לקראת נחיתה בדיסלדורף, השיב טייס המשנה: "עוד נראה"
יוני גרין
ט' ניסן התשע"ה / 29.03.2015 09:29

העיתון הגרמני ‘בילד’ מפרסם הבוקר (ראשון) תמליל מלא של הרגעים האחרונים בטיסה 4U9525 של חברת ‘ג’רמן ווינגס’ מברצלונה לדיסלדורף. לפי הפרסום, רגע לפני שהמטוס התרסק אל הרי האלפים הצרפתים עם 150 הנוסעים ואנשי הצוות, צעק הטייס הראשי אל טייס המשנה, אנדראס לוביץ: “פתח כבר את הדלת הארורה” – כאשר ברקע נשמעים זעקות יושבי המטוס.

לפי התמליל, עוד לפני שנעל עצמו בתא הטייס והחל להנמיך, התבקש טייס המשנה הן ה-27 להתכונן לקראת הנחיתה המתוכננת בדיסלדורף שבגרמניה, והשיב במילים: “עוד נראה”.

התמליל, שנחשף מהקופסה השחורה, חושף כי כבר בתחילת הטיסה פנה הטייס הראשי אל טייס המשנה ואמר כי לא הספיק לגשת לשירותים טרם ההמראה. טייס המשנה השיב לו כי הוא מוכן לקחת פיקוד על הטיסה.

הטייס התלבט כמה פעמים עד שעזב את תא הטייס לעבר תא השירותים. מרגע שנותר לבדו, הסיט טייס המשנה את כיסאו לאחור והדלת של תא הטייס ננעלה.

העיתון הגרמני ‘בילד’ דיווח עוד מפי מקורות ביטחון, כי קברניט המטוס ניסה לפרוץ לתא הטייס בעזרת גרזן. הקלטות שפוענחו מן הקופסה השחורה שנמצאה בין הריסות המטוס מעלות כי הקברניט דפק בעוז על דלת תא הטייס, ולאחר שלא נענה, ניסה לפרוץ בגרזן את הדלת המשוריינת.

במהלך סוף השבוע נחשף עוד, כי האזור בו ריסק את המטוס היה מקום בו נהג לבלות בחופשות ילדות עם משפחתו.

בתוך כך, צוותי החיפושים באזור ההתרסקות של המטוס מצאו, ככל הנראה, את חלקי גופתו של טייס המשנה. הממצאים יאפשרו לחוקרים לבדוק אם הוא היה נתון להשפעת סמים או אלכוהול.

בשבוע שעבר דווח בכלי תקשורת בגרמניה, כי טייס המשנה לא היה כשיר לעבודה בימים שקדמו להתרסקות המטוס, אך הסתיר זאת ממעסיקיו בחברת התעופה. לפי הדיווחים הוא אף קרע אישור מחלה שניתן לו, וההערכות הן כי הוא סבל ממשבר נפשי עמוק.  

בית החולים האוניברסיטאי בדיסלדורף אישר כי טייס המשנה טופל במוסד בחודשיים האחרונים אך מכחיש את הדיווח שלוביץ קיבל טיפול נגד דיכאון. בית החולים סירב למסור עוד פרטים מטעמי סודיות רפואית וציין כי התיק הרפואי הועבר לתביעה המקומית.

עוד נחשף כי ייתכן שלוביץ ניסה לקבל טיפול לבעיית ראייה ממנה סבל בשבועות האחרונים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות