התרסקות המטוס בצרפת: טייס המשנה הסתיר ממעסיקיו שהוא חולה

בעקבות התרסקות המטוס בו ננעל הטייס הראשי מחוץ לדלת תא הטייס, רועננו נהלי הטיסה בחברות תעופה רבות בעולם - וגם בישראל • התביעה בגרמניה: נמצאו מסמכים המוכיחים כי טייס המשנה היה חולה שנטל תרופות
אליעזר היון
ז' ניסן התשע"ה / 27.03.2015 17:32

נהלי טיסה חדשים בחברות התעופה, ועכשיו גם בישראל: בעקבות ההתרסקות של טיסת ג’רמן ווינגס מברצלונה לדיסלדורף, במהלכה הוביל טייס המשנה את המטוס להתרסקות וגרם למותם של 150 נוסעים ואנשי צוות, חברות התעופה מרעננות נהלים וקובעות כללים חדשים.

כך, למשל, החליטו בחברות התעופה כי בכל טיסה ישהו בכל רגע נתון שני אנשי צוות בתא הטייס. הסיבה: ההתרסקות ארעה לאחר שהטייס הראשי ננעל מחוץ לדלת תא הטייס.

את הנוהל החדש אימצו חברות תעופה רבות ברחבי העולם, והיום (שישי) הודיעה גם חברת ארקיע הישראלית כי הנוהל יחול על כלל טיסותיה.

בחברת ישראייר הסבירו כי לא יחשפו את התנהלותם מטעמי ביטחון: “כחברת תעופה ישראלית, ישראייר פועלת לפי הנחיות הביטחון של השב”כ, רת”א וגורמים אחרים. מטעמי ביטחון, לא נוכל לפרט על ההנחיות והפעולות הננקטות. המטוסים החדישים של ישראייר מצוידים במיטב הטכנולוגיה שחלקה אינה קיימת בחברות אחרות”.

הטייס: חולה שנטל תרופות

התביעה בגרמניה הודיעה היום כי אנדראס לוביץ, טייס המשנה שריסק בכוונה את המטוס של חברת ג’רמנווינגס בהרי האלפים, הסתיר ממעסיקיו את העובדה שהוא חולה.

התובעים סיפרו כי הם החרימו מסמכים רפואיים מביתו של לוביץ שמוכיחים “קיומה של מחלה וטיפול רפואי הולם”.

עם זאת, בבית לא נמצאו מכתב התאבדות או רמז אחר לכך שהמניע למעשה היה אידיאולוגי או דתי.

בביתו של לוביץ נמצא אישור מחלה קרוע. החוקרים סבורים כי פתק המחלה יועד לאותו היום שבו אירעה ההתרסקות, והוסתר מהנהלת חברת התעופה.

מספרד לגרמניה

בהתרסקות ביום שלישי השבוע, נהרגו 144 נוסעים ושישה אנשי צוות שהיו על סיפון טיסת 4U9525 של חברת ג’רמן ווינגס, חברת בת של לופטהאנזה.

המטוס, מדגם איירבאס A320, היה בדרכו מברצלונה שבספרד לדיסלדורף שבגרמניה.

על פי נתוני מעקב הטיסה, המטוס הגיע לגובה 38 אלף רגל ומשעה 11:31 החל לאבד גובה באופן משמעותי, ירד בתוך דקות ספורות ל-24,100 רגל ואז נעלם מהמכ”ם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות