גם בנט עושה שריר: שקד לא הגיעה למו”מ עם הליכוד

אחרי יו"ר כולנו שהחליט להחרים את המו"מ בגלל הדיווחים שגפני יקבל את ראשות ועדת הכספים, מגיע תורו של בנט • "לצערי, נראה כי ראש הממשלה מתכנן להכניס את בוז'י/ציפי" • "לפעמים דווקא מבחוץ ההשפעה על הממשלה גדולה יותר"
יוני גרין
ו' ניסן התשע"ה / 26.03.2015 10:53

 המשבר במשא ומתן הקואליציוני בין הבית היהודי לליכוד מחריף: ח”כ הכנסת איילת שקד, מספר 3 במפלגה ומי שאמורה להוביל את השיחות מטעמה, לא הגיעה היום (חמישי) לפגישת המו”מ עם נציגי הליכוד.

עם זאת, בניגוד להחלטתו של כחלון לבטל את הפגישה, בבית היהודי שלחו את עורך הדין של המפלגה.

קודם לכן תקף יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וחזר על טענתו כי הוא מתכנן לצרף לקואליציה את ראשי המחנה הציוני, ורמז כי אינו פוסל את האפשרות של ישיבה באופוזיציה.

“לצערי, נראה כי ראש הממשלה מתכנן להכניס את בוז’י/ציפי, ולכן מדלג עלינו. הוא גם חזר בו מאמירתו שלא יאפשר הקמת מדינה פלסטינית, ובכלל מתנער מכלל התחייבויותיו הלאומיות”, כתב בנט בפייסבוק בתגובה לדברים שכתב אחד מעוקביו ברשת החברתית, שהפציר בו להיכנס לממשלה.

“מהאופוזיציה, אם כך יהיה, נוכל לשרת את עם ישראל בצורה שתשפיע לא-פחות על מדיניות הממשלה. לפעמים דווקא מבחוץ, בהעמדת עמדות ברורות ואלטרנטיבה ברורה, ההשפעה המעשית על הממשלה גדולה יותר”.

אתמול טענו בבית היהודי, כי בליכוד חזרו בהם מכל ההתחייבויות שהעניק ראש הממשלה נתניהו לבנט לפני הבחירות, ובראשן ההבטחה כי בנט ימונה לאחד משני התפקידים הבכירים בממשלה – שר ביטחון או שר חוץ.

לטענת הבית היהודי, התחייבות נוספת שהופרה, היא לקבל לידיה שלושה תיקים בממשלה. בבית היהודי טוענים כי מדובר בהתכחשות להתחייבויות מפורשות שניתנו למפלגה עוד לפני הבחירות.

בליכוד הבהירו בשיחות שנערכו עד עכשיו בין שתי המפלגות כי המפלגה הדתית לאומית זכאית לשני תיקים בלבד, לפי גודלה.

בבית היהודי איימו אתמול לעצור את המגעים בין הצדדים או למסמס אותם סביב נושאים שוליים, במידה ובליכוד לא יודיעו כי יקוימו ההבטחות שניתנו מראש.

אמש הודיע יו”ר מפלגת כולנו, משה כחלון, כי החליט לבטל את פגישת המשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד שתוכננה להיום.

כחלון זועם על הדיווחים לפיהם הבטיח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למסור לידי ח”כ משה גפני מיהדות התורה את ראשות ועדת הכספים, בניגוד לדרישות של כחלון, המעוניין להתמנות לשר האוצר ולקבל לידי ‘כולנו’ גם את תפקיד יו”ר הוועדה.

בהודעה לעיתונות שפרסמה ‘כולנו’ הבוקר נאמר: “בעקבות המעשה הפוליטי של הליכוד של חלוקת תפקידים על חשבון כלי העבודה הדרושים להורדת מחירי הדיור וטיפול ביוקר המחיה, עוד לפני שצוותי המשא ומתן הקואליציוני ישבו, הורה כחלון לצוות המשא ומתן של המפלגה לבטל את הפגישה עם צוות הליכוד שתוכננה להיום”.

בליכוד הגיבו: “הצעד שבו נקט משה כחלון הבוקר תמוה בעינינו ומיותר. הציבור מצפה להקמת ממשלה במהירות לטובת כלל אזרחי ישראל – והמקום לבירור הנושאים והמחלוקות הוא סביב שולחן המשא ומתן הקואליציוני.

“עקב ביטול הפגישה שתוכננה בשעה תשע וחצי על ידי ׳כולנו׳ יחל המשא ומתן בשעה 11 וחצי בפגישה עם הבית היהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות