סקר גל”צ: 53% נגד ממשלת אחדות של הליכוד והמחנה הציוני

סקר גל"צ מגלה: רוב בציבור היהודי מתנגד לממשלת אחדות בין המחנה הציוני והליכוד • ההתנגדות לממשלת אחדות חוצה עמדות פוליטיות: בימין 66% מתנגדים לתסריט כזה, בשמאל 56%
יוני גרין
י"ח אדר התשע"ה / 09.03.2015 09:42

מסקר שערכה חברת שילוב מילווארד-בראון עבור תחנת הרדיו גל”צ עולה, כי 53% מהציבור היהודי מתנגד לממשלת אחדות של נתניהו והרצוג אחרי הבחירות. רק 23% תומכים בממשלת אחדות, ול-24% הנותרים אין העדפה.

עוד עולה מהסקר, כי ההתנגדות לממשלת אחדות חוצה עמדות פוליטיות. אמנם מצביעי מפלגות המרכז – ‘כולנו’ של משה כחלון ו’יש עתיד’ של יאיר לפיד –  נוטים להתנגד פחות לממשלה כזאת, אבל גם שם יש רוב לא גדול למתנגדים: בימין 66% מתנגדים לאחדות ורק 18% תומכים בממשלה כזאת.

בקרב מצביעי השמאל, 56% מתנגדים לממשלה עם נתניהו, מול 24% תומכים בלבד.

בתוך המחנה הציוני עצמו הרוב למתנגדי ממשלת האחדות נשמר – 59% מתנגדים לה מול 23% תומכים. נתון זה מעלה תהייה מרכזית: מדוע הרצוג ולבני מסרבים להכריז שלא יישבו עם נתניהו, למרות שרוב תומכיהם מתנגדים לממשלה של שלושתם יחד.

אמש דווח בערוץ 2, כי נשיא המדינה הבהיר בשיחה סגורה, כי אם לא תהיה הכרעה חד משמעית בבחירות, הוא יקדם ממשלת אחדות.  אבל לפי סקר זה, אין ספק שממשלה כזאת תהיה בניגוד לרצון הבוחרים, שרובם לא רוצים ממשלת אחדות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות