סקר וואלה: ש”ס 8 מנדטים • ישראל היום: ש”ס וג’ רק 6

סקר וואלה: הליכוד מתחזק במנדט אחד בעקבות נאום נתניהו בקונגרס, אבל גם המחנה הציוני הבית היהודי יורד בשני מנדטים כחלון מתחזק על חשבון לפיד ומרצ על גבול אחוז החסימה • סקר ישראל היום: לפיד דווקא מתרומם ל-13
יוני גרין
ט"ו אדר התשע"ה / 06.03.2015 13:19

מסקר שערך מכון TNS-טלסקר עבור אתר ‘וואלה’ ופורסם הבוקר (שישי), עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, שתי המפלגות הגדולות – המחנה הציוני והליכוד – היו זוכות ב-24 מנדטים כל אחת. מדובר בעלייה של מנדט אחד לכל מפלגה לעומת הסקר שבוצע בשבוע שעבר.

הבית היהודי באבדת השבוע שני מנדטים – מ-13 מנדטים בסקר הקודם ל-11 בסקר הנוכחי. גם יש עתיד שחל יאיר לפיד רושמת ירידה של מנדט אחד, מ-13 ל-12 מנדטים, כאשר במקביל מפלגתו של כחלון, עולה מ-7 מנדטים בסקר הקודם ל-8 בסקר הנוכחי.

ש”ב, אחרי ההצהרה של אריה דרעי בכנס ש”ס כי יתמוך בנתניהו, עולה משבעה לשמונה מנדטים. מפלגת ‘יחד’ של אלי ישי, יורדת מחמישה מנדטים לארבעה.

יתר המפלגות נותרות ללא שינוי בהשוואה לסקר הקודם: הרשימה המשותפת זוכה ל-12 מנדטים, יהדות התורה -7, ישראל ביתנו נותרת עם 6 מושבים בכנסת הבאה ואילו מרצ ממשיכה להיצמד לאחוז החסימה עם ארבעה מנדטים בלבד.

במידת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו ממשיך להוביל על הרצוג בפער ניכר. עם זאת, למרות תשומת הלב לה זכה נתניהו בשל ביקורו בוושינגטון, הוא עלה בשני אחוזים בלבד, מ-45.1% ל-47.4%.

דווקא הרצוג רשם השבוע עלייה של ארבעה אחוזים במידת ההתאמה שלו לתפקיד, מ-26.2% ל-30%.

הסקר נערך אתמול בקרב 500 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המירבית היא שני מנדטים.

גם מסקר שערך מכון הסקרים הגל החדש עבור העיתון ישראל היום ופורסם הבוקר, עולה קיים שיוון בצמרת: מפלגת הליכוד מקבלת 23 מנדטים, בדיוק כמו המחנה הציוני.

על המקום השלישי נלחמות יש עתיד, שממשיכה להתרומם בסקרים, והרשימה המשותפת שמתייצבות  על 13 מנדטים.

נפתלי בנט עומד בסקר זה על 12 מנדטים. מפלגת ‘כולנו’ של משה כחלון מקבלת בסקר זה תשעה מנדטים.

במפלגות החרדיות המצב עגום: ש”ס ויהדות התורה עם שישה מנדטים כל אחד. יחד, מפלגתו של ח”כ אלי ישי, מגרדת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים בלבד.

ישראל ביתנו של שר החוץ אביגדור ליברמן זוכה ל-6 מנדטים, ומרצ עם חמישה מנדטים.

על השאלה מיהו המועמד המתאים ביותר לתפקיד ראש ממשלת ישראל: 35% בחרו בבנימין נתניהו לעומת 18% שהצביעו על יו”ר המחנה הציוני הרצוג. הרחק מאחוריהם ניצבים ליברמן (5%), בנט (4%), לבני ומשה כחלון (3%).

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כתבה מלאה בסתירות
    07/03/2015 20:26
    אבי
  1. בחירות
    13/03/2015 16:22
    משה
  2. רק שס שס דואגת לחלשים