סקרים של המחנה הציוני: פער של 7 מנדטים; וכמה החרדיות?

לפי סקרים פנימיים שנערכו עבור המחנה הציוני על ידי הסוקר קלמן גייר, הרצוג ולבני מקבלים 27 מנדטים לעומת 21 לנתניהו • יהדות התורה 7 מנדטים, ש"ס נעה בין חמישה ל-6, ו'יחד' של אלי ישי מקבלת ארבעה עד 5 מנדטים
אריה ריבקינד
י"ח אדר התשע"ה / 09.03.2015 11:00

במטה המחנה הציוני של בוז’י הרצוג  וציפי לבני משוכנעים: המפלגה בדרך לניצחון. לפי דיווח של העיתונאי עמרי נחמיאס באתר וואלה, הסיבה לאופטימיות במפלגה הם תוצאות סקרים פנימיים שערך עבור הרשימה הסוקר קלמן גייר, ולפיהם הרצוג ולבני פותחים פער של שישה עד שבעה מנדטים מראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד.

על פי סקרים פנימיים אלה, שהגיעו לידי וואלה, המחנה הציוני זוכה ל-27-26 מנדטים, בעוד הליכוד זוכה ל-21-19 בלבד.

קלמן גייר הוא סוקר ותיק שעבד גם בקמפיין הבחירות של יצחק רבין ב-1992, ולאחר מכן גם עם שמעון פרס בבחירות 1996. בבחירות 2001 גייס ראובן אדלר את גייר כדי לעבוד עם אריאל שרון. עם הקמת מפלגת קדימה, עבר גייר לעבוד עם המפלגה החדשה. לבני היא זו שהביאה אותו לעבוד כעת בקמפיין המחנה הציוני.

לפי הדיווח בוואלה, גייר ערך בתקופה האחרונה שורה של סקרים שכללו מספר משיבים שנע בין 700 ל-1,000 אנשים, מתוכם 70% רואיינו טלפונית והיתר השיבו על הסקר באינטרנט. גייר סקר מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, ומנתוני הסקרים שערך בשבועות האחרונים עולה כי המחנה הציוני פתח פער משמעותי. עם זאת, יודגש כי מדובר בהערכות המבוססות על סקרים פנימיים של המחנה הציוני.

עוד עולה מהסקרים, כי הבית היהודי נעה על טווח שבין 12 ל-13 מנדטים, ומתקרבת בחלקם אף ל-14. הרשימה הערבית המשותפת מקבלת אף היא 14-13 מנדטים, ואילו יש עתיד זוכה ל-12-11. ‘כולנו’ מקבלת בסקרים אלה בין שמונה לתשעה מנדטים, יהדות התורה שבעה מנדטים, ש”ס נעה בין חמישה לשישה, ואילו ‘יחד’ של אלי ישי מקבלת ארבעה עד חמישה מנדטים.

לפי הסקרים הללו, ליברמן מתנדנד בין ארבעה לשישה מנדטים, ומרצ עומדת על חמישה מנדטים.

לשאלת וואלה, כיצד הוא מסביר את הפער בין הסקרים הפנימיים לאלו המתפרסמים בתקשורת, השיב גייר: “הפער הוא עקבי, הוא היה גם ב-2009, כאשר מרבית המכונים שעובדים עם התקשורת פרסמו תוצאות בפער גדול לטובת הליכוד. יש כאלה שעד השבוע האחרון החזיקו פערים של 10-6 מנדטים לטובת הליכוד, זה היה אבסורד. במתודלוגיה שבה אני עובד, המחנה הציוני יציב עם 27. זה חוזר על עצמו גם הפעם. אני לא יודע להסביר את דרך עבודתם של יתר המכונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לזה קוראים דיסאינפורמציה
    17/03/2015 00:15
    שמואל
  1. ניסון להשפיע על המתלבטים להצטרף לצד המנצח