קופת צדקה: “נתפלל על ילדים שלוקחים ריטלין” • הורים: “זה פוגע”

חוסר רגישות? קופת הצדקה מציגה תמונה של ריטלין ומבטיחה תפילה עבור ילדים שסובלים מקשיי קשב וריכוז • הורים בבית שמש: "הקמפיין הזה עלול לפגוע קשות. הילדים יבינו שהם שייכים לקטגוריית 'הילדים הנזקקים לתפילה'" • קופת הצדקה: "הכוונה לתפילה על ההוצאות, נוריד המודעה"
אליעזר היון
י"א אדר התשע"ה / 02.03.2015 10:46

חוסר שימת לב או כהות רגשית? קופת צדקה גדולה בעיר בית שמש יוצאת, כמנהג כל קופות הצדקה בארץ-ישראל, במגבית לקראת פורים. אלא שלהבדיל מהבטחה לתפילה וישועה ‘רגילים’, היא מציעה תפילה לישועה לא סטנדרטית: עזרה לילדים הסובלים מקשיי קשב וריכוז.

במנשר, שחולק לתושבי העיר, הובטח לתורמים הפוטנציאלים כי האביון שיקבל את תרומתם יתפלל עבורם כי ילדיהם לא יסבלו מבעיות, כשבין היתר מוזכרים פגעי הטכנולוגיה, גזירת הגיוס, וחברים רעים.

אלא שבעמוד הרביעי מופיעה תמונה גדולה של חפיסת ריטלין, כשהשם ‘ריטלין’ מתנוסס בחזיתה, הכותרת ‘קשיי קשב וריכוז’ מעליה, וההכרזה ‘כולנו מודאגים’ – מתחתיה. יוצרי הקמפיין היו מודעים ככל הנראה לאסוציאציה שמעלה תמונה כזו בסמיכות לבעיות הקודמות, ובמסגרת קטנה מופיעה ההבהרה הבאה: “הערה – מובן מאליו, ואין צריך לומר, שאין קשר בין המופיע בעמוד זה לבין העניינים המופיעים בשלשת העמודים שלפניו”.

הורים זועמים שפנו לחרדים 10 טענו: “הקמפיין הזה עלול לפגוע קשות בילדים המשתמשים בריטלין, הנחשפים למודעה, ומבינים כי הם שייכים לקטגוריית ‘הילדים הנזקקים לתפילה’.

“יש את ההבהרה אמנם שהם כתבו, אבל מה זה עוזר, הנזק כבר נעשה. הילד רואה את זה, ולו זה לא משנה התוספת הזו”, אומר הורה שהוא גם עסקן מוכר בעיר.

מקופת הצדקה נמסר בתגובה: “ככלל אנחנו משנים תמיד את סיפורי הצדקה כדי שלא יהיה זיהוי. במקרה הזה הכוונה היא לתפילה להימנע מהוצאות עבור התרופות שמהוות הוצאה, בדיוק כמו שמתפללים על אדם שלא יצטרך להוציא הוצאות כספיות על פגיעה בתאונה ושכיבה בבית החולים במשך חודש ללא משכורת.

“האם זו בושה שבן אדם שלא מרגיש טוב צריך להוציא על כך הוצאות כספיות? אין כאן חלילה כל אמירה על כך שזה פגם, אלא רק על ההוצאות הכספיות.

“ועם זאת, אנו מקבלים את הטיעון שילדים עלולים להיתקל בכך, ובעלונים האחרים הפרסום הזה כבר לא יהיה”.

צדקה
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    באמת זקוקים לתפילה, כשהם מכניסים לגוף כזה רעל
    02/03/2015 12:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אתם יודעים שאין להתערב במעשה הבריאה ולהכניס חומר דמוי קוקאין למוח של ילד קטן, זה פשע