הרצוג: “החרדים לא בכיס של ביבי. אמרו לי ש’הכל פתוח'”

יו"ר המחנה הציוני נשאל כיצד יוכל להרכיב ממשלה והשיב: "לאחר שפורסם שיהדות התורה תומכת בנתניהו, התקשרו בכיריה והכחישו נמרצות את הידיעה" • גפני בראיון: "נחליט רק אחרי הבחירות במי לתמוך. לא פוסלים ישיבה עם אף אחד"
אליעזר היון ושרי רוט
כ"א שבט התשע"ה / 10.02.2015 20:08

“החרדים לא בכיס של נתניהו”, כך הבהיר הערב (שלישי) יו”ר המחנה הציוני, ח”כ  יצחק-בוז’י הרצוג בראיון לירון לונדון בערוץ 10.

הרצוג נשאל על ידי המנחה על סמך מה הוא סבור כי הוא יוכל להרכיב את הממשלה הבאה, כאשר על פי כל הסקרים מונה מחנה הימין למעלה מ-40 מנדטים, אליו יצטרפו גם החרדים, כפי הנראה, ואילו גוש השמאל לא מגיע אף ל-40 מנדטים.

“יש לי כל מיני מצרפים שיכולים לאפשר לי להרכיב קואליציה”, אמר הרצוג, וביקש להביא דוגמא: “באחד האתרים פורסם כי יהדות התורה תומכת בנתניהו, ודקה אחר-כך התקשרו בכירי יהדות התורה, והכחישו נמרצות, וביקשו להבהיר שהכל פתוח, שהם לא נוקטים עמדה עד אחרי הבחירות”.

לונדון המשיך להקשות: איזה מחיר תצטרך לשלם לחרדים כדי להיות ראש ממשלה?

“העולם עבר שינוי ויש כאן טעויות גדולות בניתוח הצרכים, אנחנו חיים את המלחמות הקודמות”, השיב הרצוג. “לאנשים יש היום צרכים אחרים והם רוצים דברים אחרים, לא רק מלחמות דת”.

במקביל אמר הערב ח”כ משה גפני בראיון שהעניק לגאולה אבן בערוץ הראשון: “אנחנו נחליט רק אחרי הבחירות במי לתמוך. לא פוסלים ישיבה עם אף אחד”.

אתמול אמר גפני בצ’אט שקיים עם גולשים באתר ‘הארץ’: “תהום אידיאולוגית פעורה ביננו לבין העבודה, מרצ והתנועה של לבני. היא (לבני) את האמת קצת מבלבלת אותי, כי היתה שותפה של נתניהו כל השנים. עדיין, לנתניהו אנחנו לא סולחים.

“אני מייצג את דגל התורה בתוך יהדות התורה. מעולם לא הלכנו עם השמאל. נהלנו מו”מ ב-92′ אבל מעולם לא הלכנו עם השמאל. להוציא מקרה אחד שתמכנו בברק, אבל לא לקחנו תפקידים ופרשנו תוך זמן קצר.

“עכשיו אנחנו צריכים לקבל החלטה האם אנחנו ממשיכים עם נתניהו. טבעי היה שנמשיך ללכת עם נתניהו והימין. החלטנו אסטרטגית שנקבל החלטה אחרי הבחירות. השיקולים יהיו לא פשוטים. נתכנס אחרי הבחירות חברי הכנסת שייבחרו מיהדות התורה – אני מקווה שיהיו לפחות שמונה, נדון בעניין, נמשיך בפני הרבנים ואשר יחליטו כך נעשה”.

גפני נשאל האם אין אפשרות מבחינתו לשבת עם לפיד בקואליציה – והשיב: “גם לבית היהודי היה חלק לא מבוטל בהדרת החרדים בממשלה היוצאת. לגבי לפיד אני חושב שהוא לא מתאים להיות בכלל איש ציבור, אלא איש תקשורת.

“אבל בהתאם לתשובה הקודמת, כל ההחלטות בדברים האלה יתקבלו רק לאחר הבחירות”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוזי הליצן
    10/02/2015 20:43
    יגאל
  1. אתה היית מת להיות ראש ממשלה . תשאיר תפקיד זה לאדונך ביבי.

  2. ראש הממשלה הבא
    10/02/2015 20:49
    יגאל
  3. מה אין לבוזי משפט אחר חוץ מלומר אני אהייה ראש ממשלה? מצחיק ועצוב גם יחד לראות מסכן שכזה חי באשליות. מה לעשות שרק ביבי הוא הוא ראש הממשלה הבא. תחיה עם זה בוזי

  4. נכון, גפני כבר הודיע לפני חודש בכינר שהוא מעדיף את השמאל
    11/02/2015 10:12
    אהרל'ה
  5. בחרת גימל? קיבלת מם ריש צדי.

  6. בחרת ג' או ש"ס - קיבלת ליבני וגלאון בדרך לעוד הסכם אוסלו ר"ל
    11/02/2015 10:18
    שניאור
  7. ושומר נפשו ירחק מאלה