הרב דב ליאור: “הבית היהודי אינה דתית, אולי מסורתית”

לאחר שיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התרברב כי "הציל את המזרחי מהתאדות פוליטית", תוקף הרב דב ליאור: "'המזרחי' מאז ומעולם לפחות היו מתייעצים עם רבנים" • אחרי 38 שנים עזב את תפקיד רב היישוב קרית ארבע
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התשע"ה / 04.02.2015 10:59

רבנים בכירים בציונות הדתית תוקפים הבוקר (רביעי) את יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט, לאחר שהתרברב אתמול בסיור שערך בדימונה: ” הצילנו את המזרחי ואת חזון הרב קוק של שילוב תורה ומדינה מהתאדות פוליטית”.

הגאון רבי דב ליאור, שעזב את ‘תקומה’ והעביר את תמיכתו למפלגת ‘יחד-העם איתנו’, אמר בתגובה: “‘המזרחי’, מאז ומעולם לפחות היו מתייעצים עם רבנים. היום קשה לומר על ‘הבית היהודי’ שזו מפלגה דתית, אולי זו מפלגה מסורתית”.

גם הרב דוד חי הכהן, ראש קהילת אורות התורה בבת ים, שהכריז גם הוא על תמיכתה ב’יחד’ אמר: “יחד הוקמה גם היא על מורשת מרן הרב קוק זצ”ל. אבל היא מתכוננת למלא אחר כל ייעוד חזונו”.

במהלך סיור אתמול בדימונה אמר שר הכלכלה בנט כי חזונו של הרב קוק זצ”ל ”לחיות את התורה בשילוב עם המדינה” עמד להיעלם לפני שלוש שנים, “התנועה עמדה להיעלם בפן הפוליטי. בכנסת הקודמת היו לנו רק שלושה מנדטים. זה כלום, בשוליים של השוליים ולפי הסקרים גם זה עמד להתאדות.

”אבל במהלך החדש שהתחלנו לפני שנתיים, אמרנו את הדבר הבא: אנחנו יכולים להוביל בחינוך, בצבא, ברפואה – ולהמשיך את מורשת הרב קוק ואת חזונו הגדול”, דברי בנט.

בתוך כך, 38 שנים לאחר שקיבל עליו הגאון רבי דב ליאור את תפקיד רב היישוב קרית ארבע, עזב היום הרב באופן רשמי את היישוב ועבר לשכונת המגורים הממוקמת סמוך לישיבת בית אורות, במזרח ירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות