הגר”ח הבטיח: “הלפיד של השמיטה ישרוף את הלפיד של הממשלה הזו”

במהלך וועידת מנהלי תלמודי התורה החרדיים, אמר חבר הכנסת יעקב אשר, כי הסדרת תקצוב מוסדות החינוך הוא תנאי סף לכניסה לקואליציה העתידית: "לא יצליחו לקנות אותנו בתפקידים" • ומה התרחש אצל הגר"ח לפני ארבעה וחצי חודשים?
כ"ג טבת התשע"ה / 13.01.2015 23:50

במהלך וועידת מנהלי תלמודי התורה החרדיים, אמר חבר הכנסת יעקב אשר, כי הסדרת תקצוב מוסדות החינוך הוא תנאי סף לכניסה לקואליציה העתידית.

“התקופה האחרונה, הייתה קשה בכל המערכות בציבור החרדי”, אמר ח”כ יעקב אשר בנאומו. “אך מי שהיה בקו האש, זה החינוך החרדי. לא בכדי כוונה האש בעיקר נגד החינוך. הם רצו לשנות אותנו. הם תכננו לשבור אותנו. להרעיב אותנו. הם ניסו בכל כוחם, אך אנחנו לא נשברנו ברוך ה’.

“אין ספק כי לאחר שראו בכנסת את עמידתנו הנחושה, הם למדו את הלקח והבינו שאי אפשר לשבור אותנו. איני משלה עצמי, אך אני מקווה שהניסיונות כבר יהיו פחותים בצורה מובהקת. אם יש דבר אחד טוב שיצא מכל השנתיים הללו, הוא שהבינו שלא ניתן לשבור אותנו. הם לא ישנו את דרך החינוך של הילדים שלנו בכהוא זה.

“אינספור גזירות נבלמו בהשתדלות הח”כים החרדים בכנסת”, אמר ח”כ יעקב אשר. “אם אתם רוצים לשמוע על כך תשאלו את חברי הכנסת החילונים או הערבים. ח”כ עיסאווי פריג’ ממרצ אמר לנו, הח”כים החרדים: ‘אני מקנא בכם בחריצות ובמסירותכם. אתם נלחמים ולא מניחים לאיש עד שאתם משיגים את מבוקשכם’.

“במסגרת המלחמה במוסדות החינוך החרדים, נלחמים פקידי הממשלה במוסדות באמצעות אי מתן רישוי למוסדות באמתלות שונות ומשונות, כמו גם באמצעים נוספים.

אחד מתנאי הסף של יהדות התורה לכניסה לכל קואליציה עתידית, הוא פתרון והסדרת התקציב של מוסדות החינוך והת”תים. לא נוותר על שום דבר מעקרונותינו ודרישותינו. כשם שלא הצליחו לשבור אותנו באופוזיציה, כך לא יצליחו לקנות אותנו בתפקידים ותופינים פוליטיים. כשם שנלחמנו על עקרונותינו מהאופוזיציה, כך בעזרת ה’ נילחם מהקואליציה”.

בדבריו, התייחס ח”כ אשר לברכתו של הגר”ח קנייבסקי אשר הובאה בפתח הועידה, והציג בפני המשתתפים סיפור מדהים, שאירע לפני כארבעה וחצי חודשים, כשעוד אף אחד לא העלה בדעתו שהממשלה הזו נמצאת קרוב לסופה.

“לפני כארבעה וחצי חודשים” סיפר ח”כ אשר, “הגענו, שלושת חברי הכנסת של דגל התורה, למעונו של הגר”ח קנייבסקי. באנו לבשר שלמרות כל הגזירות הייתה לנו הצלחה לגבי תקצוב שנת השמיטה הנוכחית.

“ר’ חיים התבטא ואמר לנו בביטחון: ‘הלפיד של השמיטה ישרוף את הלפיד של הממשלה הזו. תוך תקופה קצרה לא תהיה ממשלה”. ענינו: “אמן” – ויצאנו.

“לפני כחודש, בעת ההצבעה במליאה על פיזור הכנסת, נזכרתי לפתע בדבריו של הגר”ח כשלושה וחצי חודשים קודם לכן – ונפעמתי.

“ניגשתי לחברי ח”כ משה גפני והזכרתי לו את הדברים, אשר התברר כי לא נפלה מהם שערה ארצה. היה זה מרגש ומפעים להיווכח בחוש בהתגשמות דבריו של מרן הגר”ח שליט”א”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות