משה גפני עצבני: “נשקול אם יש בסיס לשותפות עם הבית היהודי”

ח"כ גפני שיגר מכתב זועם לנתניהו נגד אנשי הבית היהודי • טוען: הם שוב יוצרים קריטריונים המפלים את הציבור החרדי • "כל זה נעשה בשעה שמפלגת 'יש עתיד' איננה בקואליציה"
נחמן גור
ט"ז טבת התשע"ה / 07.01.2015 18:49

ח”כ משה גפני שוב תוקף את אנשי הבית היהודי: הפעם במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שאף מטיל עננת ספק על הקמת הקואליציה הבאה.

לטענת גפני, אנשי הבית היהודי שוב תופרים קריטריונים המפלים את החרדים.

“המשרד לאזרחים ותיקים קובע בימים אלו קריטריונים לתמיכה במוסדות ציבור, המקיימים מרכזי העשרה בתחום המורשת היהודית – ציונית לאזרחים ותיקים, כאשר כבר בכותרת המבחנים מכוון המשרד למוסדות ציוניים דתיים ולא לחרדים.

“אף בקריטריונים עצמם בתנאי הסף ובמסמכיה – היא פועלת בתחומי המורשת היהודית – ציונית, באופן עקרונות חלוקת התקציב מספר המשתתפים הקבועים הרשומים הכולל ומספר הנשים מתוכם (80%), כלומר תינתן עדיפות גבוהה למוסדות בהם לומדים נשים וגברים יחד, כלומר שוב הציונות הדתית ולא החרדים, ואף בהמשך נכתב כי קיום סיור לאתרי מורשת, כאשר הכוונה היא הפגיעה במוסדות החרדים כפי שנקבע בתלמידי חו”ל”.

גפני מציין דוגמה נוספת לאפליה שיוצרים אנשי הבית היהודי: “בטיוטת מבחני תמיכה של המשרד לשירותי דת במוסדות ציבור המקיימים פעילות של רב בקהילה נקבע מקדם של שירות צבאי לאומי, המשמעות היא כי בכל קהילה שבה יתמודד רב מהציונות הדתית ורב חרדי, ייבחר רב מהציונות הדתית והרבנים החרדים יימחקו, לא יהיו יותר רבנים חרדים בקהילות במדינת ישראל”.

הוא מאשים: “כל זה נעשה בשעה שמפלגת ‘יש עתיד’ בראשות יאיר לפיד איננה בקואליציה והוכיח סופו על תחילתו כי את הגזירות נגד הציבור החרדי עשו אנשי הבית היהודי והם ממשיכים זאת בימים אלו אף שאנו מצויים בערב בחירות שבהם, על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, לא נעשות פעולות עקרוניות כל שהן”.

ולסיום אף מתריע: “בכלל, היהדות החרדית תיאלץ לשקול האם יש בסיס לשותפות עם הבית היהודי שאינם יודעים שובעה בלקיחת כסף ציבורי ובפגיעה שאיננה מפסיקה בציבור החרדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לרקדן גרוע הרצפה עקומה
    08/01/2015 00:04
    ת.ת
  1. כל פעם יש להם תירוץ חדש…. הכי טבעי שישבו עם בנט ושות’