ניסיון למנוע פרסום קלטות נוספות • רבי משה יוסף לחדשות2: “למחוק את הקלטת”

הגאון רבי משה יוסף שיגר היום באמצעות עורך דינו התראה לפני תביעה לחדשות 2, בעקבות פרסום הקלטת בה נראה הגר"ע תוקף את דרעי • עורך דינו ישראל באך לחרדים 10: "מדובר בשפל מוסרי. ישקלו נקיטת צעדים משפטיים"
שלומי צור
ט' טבת התשע"ה / 31.12.2014 17:45

הקופסה השחורה: בש”ס ובביתו של הגר”ע יוסף זצ”ל, עדיין סוערים מפרסום הקלטת בחדשות2, בה נראה הגר”ע כשהוא תוקף בחריפות את אריה דרעי.

בנו של הגר”ע, הגר”מ יוסף, שהוא למעשה הבעלים החוקיים של ההסרטה, שיגר היום התראה טרם תביעה לחברת החדשות של ערוץ2, בה הוא מבקש לאסור עליהם את שידור הקלטת, ואף למחוק אותה מאתרי האינטרנט.

במכתב ששלח, עו”ד ישראל באך, נאמר: “להווי ידוע כי ההקלטה בוצעה בבית מרן רבינו עובדיה יוסף זצ”ל, כאשר בין הנוכחים היה מרשי, בנו הגאון רבי משה יוסף, התיעוד נעשה בווידאו במסגרת משפחתית פרטית, אישית ובלתי פורמלית, התיעוד ותוכנו הינם רכושו וקניינו של מרשי”.

“יובהר, כי מרשי מבהיר נחרצות כי לא נתן רשות לאיש, ךעשות שימשו בכל דרך שהיא בקבצים אלו. אי לכך ועל פי הוראת מרשי, הריני להודיעכם כי הוא מתנגד נחרצות להפצה/השמעה או כל שימוש בקבצים ככל שאלה מצויים בידכם, ודורש למחוק ולא להחזיק בכל פורמט שהוא את התיעוד שלהן”.

“במקביל מרשי בוחן את השלכות הפרסום, לכאורה שלא כדין, שלא התיעוד על כל המשתמע מכך”.

לחרדים 10 אמר עורך דין באך: “ההקלטה בוצעה במסגרת משפחתית פרטית. זהו קנינו הפרטי של הרב משה. כל שימוש שלא על פי אישור ממנו אסור בהחלט. לא יעלה על הדעת שקובץ פרטי ששיך לאדם פרטי יפורסם ברבים בפרט שמדובר בדברים רגישים

מה עובר על הרב משה ורעייתו בימים האחרונים?

אינני מדבר ברמה האישית אלא ברמה המשפטית. הרב ורעייתו חשים פגועים מאד מהעובדה שאדם, עדיין לא ידוע מי, נכנס לביתם ולוקח את חפציהם האישיים את קניינם הרוחני, מדובר בשפל מוסרי. המכתב ששלחנו היום לחברת החדשות מבהיר שמי שהוציא את ההקלטה, זו לא משפחת הרב, לעולם לא ניתנה רשות להוציא, וישקלו צעדים משפטים.

כתב חדשות2, עמית סגל, שפרסם את הקלטת, צייץ בתגובה בטוויטר: “‏עמדתנו היא כמובן שאין שום מניעה משפטית לשדר את הקלטת הזו וקלטות אחרות, ככל שיגיעו וללא הגבלה”.

wpid-img-20141231-wa0055.jpg

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות