“בוקר טוב לפעיל החברתי, ביבי. עד כמה אתה חושב שהעם מטומטם?”

ח"כ איתן כבל: "במשך שנים אנו נאנקים תחת העול שלך, והבשורה הגדולה שלך היא לתפוס טרמפ על ההישג של ההסתדרות והמעסיקים?" • ח"כ גלאון: "נראה שלקראת הבחירות נתניהו פתח את מצע מרצ ובדק מה לקחת משם"
נחמן גור
כ"ט כסלו התשע"ה / 21.12.2014 16:06

הממשלה אישרה היום את תכנית ‘מחיר מטרה‘ לשוק הדיור, תוך הבטחה לשווק 20.5 אלף דירות חדשות עד סוף 2015, כמו גם הבטחה להעלאת שכר המינימום גם במגזר הציבור.  אבל במחנה השמאל השמאל לא מרוצים ותוקפים את ראש הממשלה.

ח”כ אין כבל הגיב בציניות: “בוקר טוב לפעיל החברתי בנימין נתניהו, שנזכר לפתע שזה לא בסדר לשלם לאנשים משכורות רעב והורה להעלות את שכר המינימום ל-5,000 שקלים.

“ביבי, ריגשת! איזו רגישות חברתית, איזו מודעות לסבלן של השכבות החלשות! וכל זה בלי שום קשר לבחירות…

“עד כמה אתה חושב שהעם מטומטם, ביבי? במשך שנים אנו נאנקים תחת העול שלך, והבשורה הגדולה שלך היא לתפוס טרמפ על ההישג של ההסתדרות והמעסיקים, שכבר סיכמו מעל לראשך על העלאת שכר המינימום??? כנראה שבאמת אין גבול לבושה…

“בעוד 87 ימים שולחים הביתה את הממשלה הרעה הזו ומקימים במקומה ממשלה חברתית אמיתית – כזו שתעבוד בשביל הציבור, ולא עליו”.

יו”ר מרצ, ח”כ  זהבה גלאון, הצטרפה: “רגע לפני הבחירות נתניהו נזכר להיות חברתי ויוצא בהצהרות שנתניהו האמיתי לא הסכים לשמוע עליהן בעשר שנותיו כשר אוצר וראש ממשלה.

“נראה שלקראת הבחירות נתניהו פתח את מצע מרצ ובדק מה הוא יכול לקחת משם – קודם ביטול המע”מ על מוצרי היסוד, ועכשיו העלאת שכר המינימום במגזר הציבורי.

בזמן המועט שנותר לו לכהן כראש ממשלה, אני מזמינה את נתניהו לאמץ עוד כמה הצעות שלנו: איסור על העסקת עובדי קבלן בשירות הציבורי, הורדת המע”מ וביטול הפטורים ממס לחברות הענק”.

יו”ר מרצ הוסיפה: “העלאת שכר המינימום היא צעד מבורך, אבל הוא לא ישכיח מהציבור את המורשת הכלכלית-חברתית האמיתית של נתניהו: ייבוש המגזר הציבורי וריסוק מנגנוני הערבות ההדדית, הפרטה פרועה של שירותי הבריאות, החינוך והרווחה והכנסת משפחות רבות למעגל העוני באמצעות קיצוץ קצבאות והעלאת המע”מ.

הצעדים האחרונים הם נתניהו בתחפושת החברתית החדשה שלו”.

השיווקים של תכנית ‘מחיר מטרה’ יחלו באופן מיידי בהנחה של 20% ממחיר השוק. תוכנית מחיר מטרה פתוחה לכלל האזרחים ומטרתה להביא להורדת מחירים באזורי הביקוש ומשם לכלל האזורים.

על התוכנית עבדו יחד משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל, המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה”מ, מנכ”ל משרד רה”מ, משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל. הוחלט כי תינתן העדפה לחסרי דיור, אשר יקבלו בהגרלה שלושה קולות לעומת משפרי דיור שיקבלו קול אחד.

במכרז בשיטת מחיר מטרה ייכללו יחידות דיור שמחירן עומד על עד 19,000 ש”ח למ”ר, וזאת על מנת להימנע ממתן ההטבה לדירות יוקרה.

כבר השנה, ב-2014, ייכנסו כ-4,000 יחידות דיור בראש העין ומודיעין למתכונת מחיר מטרה. בנוסף, בשנת 2015 יכנסו לתוכנית עוד למעלה כ-12,000 יחידות דיור נוספות באזורי ביקוש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות