מרכז תקומה דן בפיצול • הרב דרוקמן: “ערך האחדות בל ישוער”

מרכז מפלגת תקומה מכונס משעה 22:00 ודן בשאלה האם להתפצל מהבית היהודי • הרב דרוקמן שיגר לחברי המרכז מכתב בו קרא להמשיך באחדות • בנימין סמוטריץ': "אלי ישי יעבור את אחוז החסימה לא בגלל זה לפצל את הציונות הדתית"
נחמן וייס
כ"ט כסלו התשע"ה / 20.12.2014 23:16

הימין יתפצל? 110 חברי מרכז מפלגת האיחוד הלאומי-תקומה יהתכנסו הערב בשעה 22:00 בבית וגן, בכדי לדון בהמשך דרכה הפוליטית של המפלגה.

החלופות הנידונות: המשך השותפות עם הבית היהודי; פיצול וחבירה לאלי ישי או פיצול וריצה עצמאית.

לקראת ההחלטה, חלוקות הדעות בקרב רבני הציונות הדתית,  הרב דב ליאור, הנחשב לבכיר רבני תקומה, תומך בפיצול, ובסביבתו אומרים כי אם לא תקומה לא תתפצל, הרי שהוא יפרוש מתקומה, ויתמוך במיכאל בן ארי או באלי ישי.

מנגד, הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, קרא לתקומה להישאר בבית היהודי. “כמי שמשוכנע שהחלטתכם הערב היא עניין כלל ישראלי”, כתב הרב דרוקמן לחברי המרכז. “הנני מרשה לעצמי, בדחילו ורחימו, לפנות אליכם שתמשיכו באחדות המחנה הציוני דתי ולא חלילה בפילוגו”.

“אחדות המחנה והליכה לבחירות ורשימה אחת, ערכה בל ישוער, הן מהבחינה העקרונית והן מהבחינה המעשית, לקידומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית – דתית ולאומית גם יחד. כל הקשיים והסיבוכים בדרך לאחדות רק מוכיחים כמה היא חשובה וחיונית. אחריות גדולה מוטלת על כתפינו”, סיים הרב דרוקמן.

בתוך כך נראה כי בבית היהודי לא נלחצים מפרישת תקומה: שר הכלכלה נפתלי בנט, אמר למקורביו בשיחות סגורות כי אין לו כל בעיה ששר הבינוי אורי אריאל ינטוש את הבית היהודי ויחבור למפלגתו החדשה של יו”ר ש”ס לשעבר אלי ישי. כך דווח בערוץ 10.

על פי הדברים שאמר בנט, אם אריאל יחבור לישי, “המהלך יבטיח שמפלגת ‘העם איתנו’ של אלי ישי תעבור בבחירות את אחוז החסימה”.

לדבריו, חבירה של אריאל לישי תסייע לשמירת כוחות של גוש הימין-חרדים, לקראת הרכבת הממשלה הבאה – מהלך שגם ראש הממשלה בנימין נתניהו חפץ בו, כדי לשמור על גוש ימין שימליץ עליו בפני הנשיא.

אולם ח”כ איילת שקד, שהתראיינה לתכנית המטה המרכזי בערוץ10, אמרה כי היא רוצה בהמשך השותפות, ולא מסכימה עם הרעיון, שהבית היהודי צריך להתפצל כדי להציל את ישי. “שדרעי וישי ישבו ביניהם, ואם המחנה הימין יאבד קולות בגלל ישי, אז שיחשוב על זה”, אמרה.

גם בנימין סמוטריץ’ חבר מועצת תקומה ומי שאמור לשוריין מטעמה ברשימת הבית היהודי במקרה של איחוד אמר לערוץ7: “אנחנו מעריכים שאלי ישי ישלב בכל מקרה במפלגתו החדשה דמויות מהציונות הדתית ולכן אותו חלק מהציונות הדתית שיתקשה להצביע לבית היהודי מכל מיני סיבות יצביע לאלי ישי ולכן המפלגה החדשה תעבור את אחוז החסימה. לא בגלל הערכות פוליטיות כאלה ואחרות תקומה צריכה לפלג את הציונות הדתית”.

סמוריץ’, תמך באיחוד: “אני משוכנע שהיא יכולה לעשות את זה ולהשפיע הרבה מאוד על התנהלות הבית היהודי בקדנציה הבאה בדיוק כמו שהיה בקדנציה החולפת”.

בימים האחרונים דנו הבית היהודי של בנט ורשימת האיחוד הלאומי-תקומה, בראשה עומד אורי אריאל האם להמשיך את החיבור או להיפרד.

ביום חמישי התקיימה ישיבה סוערת במפלגת תקומה: חברי הכנסת נחלקו בשאלה האם להתפלג, והעבירו את ההחלטה לרבני המפלגה.

שלושה מתוך ארבעת רבני המפלגה – הרב איסר קלונסקי, הרב חיים שטיינר והרב גדעון פרל – התנגדו להתפצלות מהבית היהודי ותמכו בהמשך השותפות עם הבית היהודי.

אלא שבשל עמדתו של הגאון רבי דב ליאור כי יש להתפצל ולחבור לאלי ישי, סירבו השלושה לחלוק עליו והעבירו את ההחלטה למרכז תקומה.

אופיר סופר, מנכ”ל מפלגת האיחוד הלאומי, אמר לערוץ 7 לקראת כינוס  המרכז: “שאלת המשך השותפות עם הבית היהודי משמעותית בקרב ציבור הציונות הדתית. האיחוד הלאומי היא המפלגה שמייצגת את ערכיו ופועלת לקדם אותו בזירה הציבורית. לפיכך עליה לפעול במסגרת הפוליטית המתאימה יותר שתאפשר מרחב פעולה. בסוגיה זו יש להטות אחרי הרבים ולקבל את ההחלטה במרכז המפלגה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות