דרעי: “פגעת במפעל של מרן, תבקש מחילה. קשה לך – לך הביתה”

"במקום להגיד שמרן היה תומך בו, שילך לקברו ויבקש מחילה" • על תגובת משפחת יוסף: "תהיה תגובה מאוד חדה. להתייצב עם תמונה של מרן? הרצחת וגם ירשת" • על החיבור עם הדת"ל: "הוא מתחבר עם אנשים שנלחמו במרן, שרוצים ש"ס מוחלשת"
נחמן גור
כ"ח כסלו התשע"ה / 20.12.2014 20:27

הוא מאשים: יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי, הגיב הערב לראשונה לפילוג בש”ס ולפרישת ח”כ אלי ישי. בראיון לרינה מצליח בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות2, תקף דרעי בחריפות ובצורה אישית את ישי.

“זה לא פילוג – רק חבר כנסת אחד עזב, וכל רבני ישראל וכולם איתנו”, אמר דרעי. “תנועת ש”ס היא לא תנועה של איש אחד. אין כאן שני דרכים, יש תנועה אחת של מרן, ויש איש אחד שלא מוכן לקבל מרות והולך ומתחבר עם אנשים שהם לא דרכו של מרן, שהיה חשוב להם להגדיל את החטיבה להתיישבות על חשבון עם ישראל, על חשבון החינוך היהודי”.

דרעי טען “עברתי 13 שנה קשות, הוחרמתי בתנועה ומוסדותיה, שהיו מפרסמים תמונה ביום ליום, היו עושים פוטשופ ומוחקים אותי, אבא שלי ז”ל פוטר, האנשים שלי פוטרו”.

“חשבתי להקים תנועה, אבל מרן קרא לי, ואמר לי אל תלך לבד ובאתי וויתרתי”, אמר.

“אני אומר לאלי ישי, אלי, עשית טעות גדולה מאוד, פגעת במפעל של מרן, אתה מכניס את המחלוקת לתוכנו, במקום להגיד שמרן היה תומך בו, שיחשוב וילך לקבר של מרן לבקש מחילה. אתה פוגע במרן, אתה הולך עם שותפים שלא בדרך של מרן”, תקף דרעי.

בהתייחסו לחוסר התגובה של בני משפחת יוסף לדברי ישי אמר דרעי: “אנחנו כל השבוע החלטנו, שאנחנו לא מתייחסים ולא מגיבים, אבל בימים הקרובים תשמעו תגובה מאוד מאוד חדה, בגלל שזה פגע בהם מאוד שהוא התייצב עם התמונה של מרן ולהגיד שמרן היה בוחר בו, זה בגדר של הרצחת וגם ירשת”.

“אני אומר, אלי הבנתי שקשה לך, הצענו לך הכל, קשה לך – לך הביתה, הפוליטיקה זה לא הסוף, יש תנועה יש דרך”.

“אני צריך לבקש ממך סליחה”, אמר דרעי למראיינת. “תמיד אמרתי לך שיהיה שלום, ואני טעיתי, הייתי נאיבי. אולי האשמה שלי שלא חתכתי מוקדם מדי. עשיתי כל מה שאני יכול, מרן בשמים יעיד”.

כשנשאל על טענות ישי כי לא שילבו אנשים מטעמו בש”ס, הגיב דרעי: “למה זה אנשים שלי ואנשים שלו? ש”ס לא שייכת לאף אחד. יש מועצת החכמים, הם היו עם מרן שלושים שנה, אין בש”ס אני ואני, יש דרך. למה אנחנו צריכים להגיע למחלוקת?”.

הוא הוסיף: “במקום להתעסק בשנתיים להגדיל את ש”ס, אני כל היום מתעסק בכל מיני פיצולים”.

אולי אחרי מרן, אין הצדקה לש”ס?

“חלילה”, מזדעק דרעי. “זה לא תקופה קלה, איבדנו מנהיג, איבדנו אבא, אבל שנה אחרי אנחנו עומדים עם המועצת, עם כל הנציגים מלוכדים, אדם אחד לא היה מוכן לקבל. ללכת להוציא את שתי העיניים? מי מינה אותי?”.

דרעי תקף בחריפות את ההתחברות של  ישי עם אנשי הציונות הדתית: “הוא הולך ומתחבר עם אנשים שמה שהם רוצים, אותם רבנים ועסקנים זה להחליש את ש”ס, הם רוצים ש”ס מוחלשת, הוא הולך להתחבר עם שותפים שכל החיים נלחמו במרן, שעשו לו הפגנות מתחת לבית, שמיררו לו ולרבנית את החיים בגלל שלא קיבלו את הפסיקה שלו”.

דרעי נשאל גם על מועצת הנשים שהוקמה בש”ס, ויחסיו עם עדינה בר שלום: “אני לא זז מהבית בלי להתייעץ עם אשתי”, הודה דרעי בחיוך. “הייתה אמירה מיותרת שלי, היו גם אמירות מיותרות שלה. אבל בסופו של דבר, היו לו הצעות, והיא אמרה מה יהיה עם המפעל של אבא שלי? ודאי שנתייעץ איתם”.

לסיום נשאל יו”ר ש”ס, אם הוא מצטער על חזרתו לפוליטיקה. דרעי השתהה כמה שניות והגיב: “היו לי כמה נקודות שבירה בשנה האחרונה, והתגברתי עליהם, בגלל כל התככים שהיו אצלנו”.

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד!!!
    20/12/2014 21:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אין עליך!!!
    העם איתך……

    • שסניק   20/12/2014 23:24

      דרעי אומר את מה שכולם חושבים

  2. דברים חדים כחרב יש כח על הדברים
    20/12/2014 21:06
    המגיב
  3. אני חוזר לש”ס

  4. רבי אריה!!
    20/12/2014 21:32
    סוסו
  5. סוף סוף רואים את רבי אריה שליחו האמתי של מרן במיטבו, אחרי שאלי ישי הפלגן הזה יצא סוף סוף משס ויפסיק לתקוע כל הזמן מקלות בגלגלים של התנועה. ברוך שפטרנו אלי! שלום ולא להתראות. לך עם מי שאתה רוצה ותתרסק. זכותו של מרן תגן עלינו ממך!

  6. דרעי המאיים
    20/12/2014 21:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. איימת על מרן ועכשיו ממשיך לאיים

  8. מי שמדבר
    20/12/2014 23:43
    אבי
  9. אני לא נכנס לזה אם אלי ישי עשה טוב או לא, אבל האחרון שיכול להטיף לו הוא זה שבחיי מרן איים לרוץ בנפרד
    אגב אם אכן תנועת ש”ס כל כך חשובה לו מדוע לאחר יציאתו מהכלא כשעדיין לא שולב ברשימה לא ראינו אותו מזיע במערכות הבחירות עבור ש”ס ??????????
    בקיצור הרבה שאלות על המטיף

  10. אייייייי
    21/12/2014 00:02
    אריק
  11. אלי ישי אמיתי אבל הכי טוב להצביע רק ג. בלי בלאגן כוח חזק לא מפחדים משום דבר ועכשיו במקום שיביאו יותר מנדטים אנשים לא רוצים לבחור אז העיקר מי שמסופק עדיף לבחור ג יהדות התורה הכי טוב

  12. איזה חילול שם שמים
    21/12/2014 00:21
    גבריאל
  13. מקווה שימצאו מחילה שני אלה.

  14. משפחת דרעי
    21/12/2014 02:12
    מתבונן מהצד
  15. לבנתיים אנחנו רואים שדרעי מרגיש ששס אינה של העם אלא עסק משפחתי, מינה את אישתו ואת בנו.. וזו רק ההתחלה… אנשים לא תמימים, זה כבר לא אנשי מעבורת שקונים את כל הלוקשים. שמוכרים להם…

  16. לכל המגיבים טוקבקים כאן,המשמיצים את-ש
    01/03/2015 21:18
    להתחיל להבין
  17. ש”ס מעולם לא תמכה באוסלו . בהסכם אוסלו א’ היאנמנעה, כאשר היו 62 בעד ההסכם ו-56 נגד, וגם אם ש”ס הייתה מתנגדת ההסכם היה עובר. ובאוסלו ב’ ש”ס הצביעה נגד”.

    מי שאחראי לאלפי הרוגים ופצועים ול-1800 משפחות שכול ,זה הימין הקיצוני החל מהמחתרת היהודית ועד ברוך גולדשטיין ונמשך עד מבצעי ת”ג מחיר שורפי מסגדים וכורתי עצי זית של הפלסטינים
    הם מתגרים בעם הערבי פלסטיני והביאו את פיגועי היתאבדות ברחובות באוטובוסים ומכוניות תופת מחבלים מתאבדים בקניונים ומסעדות ובתי מלון ונמשך בגרוש גוש קטיף.. המפד”ל לא פרשו בממשלת שרון המפד”ל-תשס”ג-תשס”ה

    ב-2003-2005,למניינם..)לא פרשו מהקואלציה בממשלת שרון חיכו לרגע האחרון.לא האמינו עד שהגיעו לבושי המדים השחורים. גרמו לגרוש גוש-קטיף שבעקבות כך הטרור הפלסטיני היתגבר פיגועים טילים מרגמות ופ’צמרים מלחמות- חטיפות חיילים מלחמת לבנון השנייה-עופרת יצוקה-עמוד ענן מנהרות-תופת מבצע צוק איתן וזה ממשיך גם היום הטרור הערבי העממי זריקות אבנים ובקבוקי תבערה סכינים ופיגועי ירי לעבר חילים ואזרחים ומכוניות ובכך גורמים לאלפי הרוגים ופצועים

    לו המפד”ל אז היה פורש מהקואלציה לא הייה גרוש מגוש-קטיף.וההשלכות בעקבות זה..
    לרציחות פיגועי ירי וסכינים נגד יהודים חיילי צה”ל ואזרחים ישראליים.