חדש: כעת גם טלפניות רוסיות מטרידות מפרסמים ב’יתד’

עליית מדרגה בהטרדות: בעל חנות ברשת המפרסמת בעיתון 'יתד נאמן' קיבל שיחות הצקה • אלא שהפעם ה"מנויה של הפלס" הייתה טלפנית רוסיה, שנשמעה כמי שמקריאה מדף: "מסבירים בטוב טעם, תפסיקו לפרסם ביתד" • האזינו להקלטה
נחמן גור
כ"ב כסלו התשע"ה / 14.12.2014 17:28

הפילוג הליטאי – הקרב על הפרסום: מלחמת הפרסומות בין עיתון ‘יתד נאמן’ של דגל התורה לבין עיתון ‘הפלס’ המזוהה עם הפלג הירושלמי, כבר חצתה מזמן  כל גבול, כאשר על פי החשד, אנשים המזוהים עם הפלג הירושלמי מטרידים בעלי עסקים המפרסמים ב’יתד’.

אנשי מערכת ‘הפלס’ מכחישים בתוקף כי הם קשורים לפעולות ההצקה. אך מדי תקופה מופץ בין אנשי הפלג הירושלמי מספר טלפון של מפרסם ב’יתד’, לצד קריאה להתקשר ולבקש ממנו לחדול מהפרסום.

אלא שכעת נרשם שיא חדש במאבק, וההטרדות מקבלות תפנית: בהקלטה שהגיעה לידי חרדים10, נשמעת שיחת הטרדה עם בעל חנות בירושלים, המשתייכת לרשת חנויות המפרסמת בקביעות ב’יתד נאמן’. המתקשרת הפעם, כפי שעולה מההקלטה כנראה אינה בוגרת ‘בית יעקב’, אלא לא אחרת מאשר טלפנית ממוצא רוסי, שהציגה את עצמה כמנויה ל’הפלס’, אך נשמעת כמי שקוראת את הטקסט מתוך דף.

כך התנהלה השיחה:

בעל החנות: כן גברתי, אני מקליט.

המתקשרת: “אני מתקשרת במסגרת מחאה טלפונית  על הפרסומים שלכם בעיתון יתד נאמן, ואנחנו מוחים בתוקף על הפרסומים שם בעיתון הזה, בגלל שעיתון הזה חרט על דגלו מחלוקת בישראל, ואנחנו אנשים מנויים לעיתון הפלס רוצים שיהיה שלום.

“אנחנו רוצים בקיום של עיתון שלנו, ויתד נאמן לא מאפשר לנו את קייומנו הוא רוצה לרמוס אותנו וזה לא התנהגות הוגנת. ולכן אנחנו פונים אליכם לחברות שמפרסמות שם, ומסבירים בטוב טעם, תפסיקו לפרסם ביתד, ויהיה שלום בישראל”.

בעל החנות: כמה משלמים לך לשעה, בשביל שתעשי את הטלפונים האלה?

המתקשרת: “כנראה אתה לא מכיר מספיק טוב את הציבור שלנו, אם אתה שואל שאלות כאלה, אנחנו לא אנשים שיוצאים להפגנות בשביל המחיר של הקוטג’. הבנת?”

לפני כחודש פרסמנו כאן הקלטות של שיחות ממנוי הפלס לבעלי חנות ‘רשת המזרונים’, אליו התקשרו קרוב ל-200 שיחות הטרדה, בדרישה שיפסיק לפרסם בעיתון יתד נאמן.

כאמור, ב’הפלס’ מכחישים כל קשר לשיחות כעין אלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תחמדו לזהות!!!
    14/12/2014 19:16
    חברה קצת אינטלגציה
  1. ערבייה לא רוסיה!!!!