יום דרמטי בליכוד: המרכז יאשר את הצעת נתניהו?

חברי מרכז המפלגה יכריעו האם לקבל את הצעת ראש הממשלה לקיים את הפריימריס לראשות הליכוד ורשימת המפלגה ב-31 בדצמבר ולאפשר שריונים במקומות ה-11 וה-24 • תסיסה בעבודה בעקבות המגעים עם לבני
יוני גרין
י"ח כסלו התשע"ה / 10.12.2014 09:44

יום דרמטי בליכוד: חברי מרכז המפלגה יצביעו היום (רביעי) בהצבעה חשאית על הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקדים את הבחירות הפנימיות ל-31 בדצמבר.

3,700 חברי המרכז יוכלו לממש את זכותם להצביע בעשרה קלפיות שיוצבו ברחבי הארץ, החל מהשעה 10:00 בבוקר ועד השעה 22:00 בלילה. התוצאות צפויות להתפרסם סביב חצות.

חברי המרכז יצביעו גם על רכיבים אחרים בהצעה של נתניהו: קיום בחירות הן לראשות המפלגה והן להרכב הרשימה לכנסת באותו היום, צמצום הרשימה הארצית, שרק במסגרתה יכולים להתמודד חברי כנסת ושרים בהווה או לשעבר, ל־16 בלבד במקום 19 במקומות ריאליים; ומתן אפשרות לשני שריונים במקומות ריאליים – מקומות ה-11 וה-24 – לפי בחירת היו”ר, וכן להבטיח ייצוג לארבע נשים עד המקום ה-34.

בנוסף מציע ראש הממשלה כי שריוני המחוזות יתחילו במקום ה-16 וישובצו לסירוגין ברשימה.

אתמול בישיבת מרכז המפלגה, שהתכנס באריאל, ניכר המתח הרב בקרב חברי הליכוד והחשש מפני איבוד מנדטים בבחירות.

אם הצעתו של נתניהו לא תאושר, יאלצו חברי המרכז להגיע פעם נוספת להצבעה על הצעה אחרת שתגבש ועדת החוקה של המפלגה.

מועמדים הרוצים להתמודד על ראשות המפלגה חייבים להגיש את מועמדותם עד ליום ראשון בשעה 17:00. זהו גם המועד האחרון לספקולציות השונות לגבי האפשרות שהשר לשעבר גדעון סער יציג את מועמדותו מול נתניהו.

למרות ההערכה שלא יתמודד, ממתין סער עד הרגע האחרון כדי למסור את החלטתו. בזמן הזה הוא מאפשר לעשרות פעילים להתרוצץ בשטח, להחתים את מספר חברי הליכוד הנדרשים לרישום מועמד לראשות המפלגה, וכן לקיים מאות שיחות טלפון ופגישות כדי לבחון פעם ועוד פעם את האפשרות להתמודד לפני קבלת ההחלטה הסופית.

במקביל, נמשכת התסיסה במפלגת העבודה בעקבות ההסכם המתגבש בין יו”ר המפלגה יצחק הרצוג ליו”ר התנועה ציפי לבני. חברי כנסת מכהנים של המפלגה חוששים כי המיזוג יבוא על חשבונם, ומאחורי הקלעים התחילו לפעול נגדו בקרב פעיליהם בוועידת המפלגה, שאמורה לאשר את הסכם איחוד הרשימות.

על פי ההסכם המתהווה תזכה לבני לשלושה מקומות ריאליים עבורה ועבור הח”כים עמרם מצנע ועמיר פרץ.

אחרי שיסתיים המו”מ עם לבני, מתכוון הרצוג להיכנס למו”מ גם עם שאול מופז מקדימה, מתוך כוונה להציג חזות של מפלגה מאוחדת גדולה בראשותו, המרכזת אליה את הכוחות המרכזיים של מפלגות המרכז־שמאל.

גם יאיר לפיד ממשיך בניסיונותיו לצרף את ציפי לבני דווקא לשורות יש עתיד, אולם נראה כי יו”ר התנועה נוטה ללכת עם העבודה.

ההערכה היא כי ביומיים הקרובים תחליט לבני לאיזו מפלגה תצטרף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות