“שלטון רשע”: הכנסת התפזרה – והחרדים צוהלים • התגובות

אחרי פיזורה של הכנסת ה-19 הח"כים החרדים חוגגים • דרעי: "מזל טוב. ממשלה שנטלה תקווה מאוכלוסיות שלמות" • ליצמן: "תזכר לדראון עולם כרעה בתולדות המדינה" • מוזס: "בא אל קיצו שלטון של רשע"
נחמן וייס
י"ז כסלו התשע"ה / 08.12.2014 22:48

אחרי פיזור הכנסת ה-19 ופירוק ממשלת השנאה – הח”כים החרדים חוגגים.

יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי הגיב: “לפני דקות ספורות פוזרה הכנסת ה-19 ואיתה הממשלה שנטלה את התקווה מאוכלוסיות שלמות. היום נפתחת התקווה למיליון ילדים רעבים לציבורים שלמים בישראל שלא קיבלו ייצוג ומענה בממשלה הנוכחית”. 

דרעי הצהיר: “אנחנו מבטיחים בעזרת ה’ להחזיר לכם את התקוה ולא לאכזב אתכם. נילחם למענכם ולא נאפשר בשנית את הפגיעה שהייתה בכם בשנתיים האחרונות. מזל טוב”.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ יעקב ליצמן, אמר: “פיזורה המוקדם של הכנסת מביאה לתחושת רווחה לאזרחי ישראל ובפרט לציבור החרדי. הכנסת ה-19 תיזכר כרעה שבתולדות המדינה. לדראון עולם תיזכר קואליציית ביבי-לפיד- בנט-וליברמן בפגיעה בקודשי ישראל”.

יו”ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח”כ מנחם אליעזר מוזס: “בא אל קיצו שלטון של רשע. אין אפילו תחום אחד בו פעלה הממשלה לטובת הציבור. אין לנו אלא לברך על פיזורה של הכנסת ופירוק הממשלה”.

ח”כ מאיר פרוש הגיב: “הקואליציה הגרועה ביותר ליהדות החרדית התפרקה הערב עם התפזרות הכנסת. יהדות התורה נחושה להביא לשינוי יסודי, ולהחזיר את הכבוד לתורה וללומדיה”.

הערב אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את פיזור הכנסת ה-19, 93 ח”כים תמכו, ולא היו מתנגדים.

ח”כ ניסים זאב אמר בדיון: “אנחנו נמצאים בשעת נעילה, בסיום יום הכיפורים אנחנו מבקשים ‘המצא לנו מחילה’, על מה הממשלה הזאת תבקש מחילה?” תקף זאב והחל לקרוא חלקים מהוידוי של יום כיפור.

יו”ר ועדת הכנסת ח”כ יריב לוין אמר בסיכום הדיון: “הטעות של הכנסת הזו הייתה הפסילה של ש”ס ויהדות התורה”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות