אחרי 22 שנה • השרה לימור לבנת: פורשת מפוליטיקה

אחרי 22 שנה בכנסת הודיעה היום השרה לימור לבנת כי היא פורשת מהחיים הפוליטיים: "ההחלטה לפרוש גמלה בליבי מזה זמן, ולפני כמה חודשים אף שוחחתי עליה עם ראש הממשלה"
שמעון ליברטי
ט"ז כסלו התשע"ה / 08.12.2014 18:28

שרת התרבות והספורט לימור לבנת הודיעה היום (שני) על פרישתה מהחיים הפוליטים, אחרי 22 שנה בכנסת.

לדבריה, “ההחלטה לפרוש גמלה בליבי מזה זמן, ולפני כמה חודשים אף שוחחתי עליה עם ראש הממשלה. תודה על ההזדמנות שניתנה לי לשרת את הציבור במדינת ישראל במשך כ-23 שנים, מתוכן כמעט 14 שנים כשרה בממשלות ישראל.

“בכל התפקידים שמילאתי פעלתי והשתדלתי להוביל מהלכים ורפורמות שייטיבו עם הציבור וישפרו את הקיים, גם במחיר של מאבקים מול כוחות חזקים.

“עכשיו, לאחר שנים כה רבות בשליחות ציבורית, ועוד יותר בפעילות פוליטית, אני חשה תחושת מיצוי מהחיים הפוליטיים, ורוצה לפנות לכיוונים חדשים. זוהי ההחלטה משמעותית ביותר בחיי, וקיבלתי אותה בלב שלם, ומתוך אמונה שזה הדבר הנכון לעשותו”.

בדברים שפרסמה בדף הפייסבוק שלה כתבה לבנת: “תמיד אמרו לי את בטח כבר חסינה, אבל צריך לדעת שביקורת יכולה להכאיב גם למנהיגים חזקים וגם לכאלה שמייחסים להם תכונות של ברזל ופלדה. לכולנו יש משפחה, ילדים, חברים, ורגשות.

“ביקורת רבה נשמעת על הפוליטיקה הישראלית, ובעיקר על הפוליטיקאים. רובם ככולם נתפסים כציניים, אינטרסנטיים ואף מושחתים, המעדיפים את טובתם האישית על פני טובת הציבור. אך אסור להקיש ממקרים בודדים, חמורים ומעוררי חלחלה של פוליטיקאים שסרחו על כלל הפוליטיקאים. אסור לאבד את האמון בנבחרי הציבור. זה יהיה אסון לדמוקרטיה”, כתבה לבנת.

בדברים שיש בהם כדי לרמוז על עתידה אמרה לבנת: “תנועת הליכוד הייתה ותישאר ביתי. גדלתי בבית אבי עזריאל, לוחם חירות ישראל, ואמי שולמית לוחמת בפלמ”ח – בית בו נשמתי, אכלתי, ושתיתי את אהבת ארץ ישראל, את אהבת הלשון והתרבות העברית, המורשת היהודית וגם את המחויבות לתרום תמיד למען העם והמדינה.

“אמשיך גם בעתיד לעשות ולתרום למדינת ישראל האהובה והיקרה לי כל כך, ולשרת את הציבור ככל שאתבקש ואוכל בדרכים שונות. עוד ניפגש”.

לבנת תשאר בתפקידה עד לאחר השבעת הממשלה הבאה.

קצת ביוגרפיה:

לבנת הושבעה לראשונה לכנסת ה-13 ב-1992, וכיהנה בה כיו”ר הוועדה לקידום האישה. בכנסת ה-14 כיהנה כשרת התקשורת בממשלת נתניהו הראשונה, ובאותה מערכת בחירות ב96′ שימשה כיו”ר מטה ההסברה של הליכוד, תפקיד שמילתה גם ב-99′, למרות שנחשבה ליריבה של נתניהו.

אחרי ששרון נבחר לראשות הממשלה ב-2001, נתמנתה לשרת החינוך, התרבות והספורט. ב-2003 נתמנתה לשרת החינוך.

בינואר 2006 התפטרה מהממשלה, למרות שהצביעה בעד ההינתקות. בממשלת נתניהו השניה ב-2009 קיבלה את תיק הספורט והתרבות, איתו המשיכה גם ב-2013.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות