“שקר מוחלט”: ‘גורם ישראלי’ טינף ב’טיימס’ שנתניהו טרפד העסקה

'גורם ישראלי בכיר' לניו יורק טיימס: היינו קרובים לעסקה, הצהרות נתניהו הקשיחו עמדות בחמאס • לשכת נתניהו: "שקר מוחלט. האמת הפוכה לחלוטין, חמאס הוא זה שמטרפד כל עסקה" • עמית סגל: אם יש 'גורם' שסבור שכך קרה, שישתה מיץ אומץ ויזדהה בשמו
אריה ריבקינד
כ"ח ניסן התשפ"ד / 06.05.2024 10:55

“גורם ישראלי בכיר” האשים הלילה (שני) ב’ניו יורק טיימס’, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סייע לטרפוד העסקה בין ישראל לחמאס, משום שהצהרותיו בשבת גרמו לחמאס “להקשיח את דרישותיו”.

לדברי “הבכיר”, חמאס כעת מחפש ערבויות נוספות לכך שישראל לא תממש רק חלק מההסכם ותחזור לחדש את הלחימה, לאחר תום העסקה ושחרור החטופים.

לפי ה’ניו יורק טיימס’, הפער העיקרי בין הצדדים במו”מ הוא משך הפסקת האש: חמאס דורש את סיום הלחימה, יחד עם ערבויות בין-לאומיות לכך, ואילו ראש הממשלה נתניהו הביע נכונות להפסקת אש זמנית בלבד.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו ל”גורם הישראלי הבכיר” שצוטט ב’ניו יורק טיימס’: “הטענה שרה״מ נתניהו ולא החמאס הוא זה שטרפד עסקת שחרור חטופים היא שקר מוחלט והטעייה מכוונות של הציבור.

“האמת הפוכה לחלוטין, החמאס הוא זה שמטרפד כל עסקה בזה שאינו זז מילימטר מדרישותיו הקיצוניות ששום ממשלה בישראל אינה יכול לקבל ובראשונה, שישראל תישוג מעזה ותפסיק את המלחמה, מה שיאפשר מחדש לחמאס להשתלט צבאית על הרצועה ולהתארגן ל-7 באוקטובר הבאים כפי שהבטיח לעשות”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל כתב:  “‘גורם ישראלי בכיר’ מאשים שנתניהו סייע לטרפוד העסקה בשתי ההודעות בשבת. אם יש גורם שסבור שכך קרה, שישתה מיץ אומץ ויזדהה בשמו. העניין חשוב מספיק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות