שטרן פוער פיו: “כשסמכנו על הקב”ה – אכלנו אותה”

ח"כ אלעזר שטרן תועד הערב באמירה אומללה: ''אסור לנו כמנהיגים ציבורים לסמוך על הקדוש ברוך הוא, אסור!" • הגרי"ד גרוסמן מחה: "בלי הקב"ה אין כלום" ושטרן ניסה להבהיר אך לא חזר בו • עוד אמר: "הרב יוסף לא הבין כלום בחוק הגיור"
שלומי צור
י"ג כסלו התשע"ה / 04.12.2014 22:19

פוער פיו: ח”כ אלעזר שטרן, הידוע בהצעות חוק שגררו התנגדות חריפה מצד גדולי ישראל, התבטא הערב באמירה אומללה, שפורסמה בערוץ 7.

בכנס ‘גשר המתרים’ שנערך במלון כינר-גליל, אמר שטרן: ”אסור לנו כמנהיגים ציבורים לסמוך על הקדוש ברוך הוא, אסור! צריכים לקוות, צריכים להתפלל, צריכים  להיות רציונאליים. במקומות שאני מכיר כשסמכנו רק על הקדוש ברוך הוא – אכלנו אותה”.

רבה של מגדל העמק, הגאון רבי דוד יצחק גרוסמן, מחה על הדברים: “חכמים היזהרו בדבריכם, אני בטוח שאתה לא מתכוון למה שאתה אומר. יושבים מה ילדים ומה הם שומעים? אנחנו סמכנו על הקדוש ברוך הוא ואכלנו אותה? בלי הקדוש ברוך הוא אין עולם, אין עם ישראל, אין מדינת ישראל. אין כלום אין כלום אלעזר אהובי וידידי”.

שטרן הגיב: “אני צריך להבהיר את הדברים אבל לא לחזור בי, אין לי ספק שמה שהרב אומר זה נכון. בלי הקדוש ברוך הוא אנו לא פה,  מדינת ישראל זה נס. אבל יחד עם זאת – מנהיג צריך שיקולים רציונאליים.  אנחנו מנסים להכניס לקדוש ברוך הוא היגיון ולתת לו תפקידים, אבל הוא לא דמות של אדם לא מבחינה ערכית ולא מבחינה רציונאלית”.

שטרן נשאל גם על הצעות החוק שהגיש, כמו חוק הגיור ואחריהם, שגררו התנגדות חריפה מצד גדולי ישראל, “כל הצעות החקיקה שלי בכנסת אין אחת שאין מאחורהים רבנים, שהציבור  הזה מכיר אותם, כשהלכתי לרב יוסף (הראשל”צ הגר”י יוסף – ש.צ.),  על חוק הגיור והוא לא הבין כלום, אמרתי לו שהתחלתי את החוק עם אבא שלו, עם הרב עובדיה. אני בחיים לא הובלתי מפעל בלי שיש רבנים מאחריהם”, הצהיר שטרן.

שטרן נשאל גם אם יתמודד בפריימריז לבית היהודי והשיב: “כמי שהזהות היהודית של מדינת ישראל חשובה לו, זה לא נכון שאתמודד בבית היהודי”. 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות