כך נערכים בציון הרשב”י להילולא: עבודות רק על תשתיות קבע

בהתייעצות עם המשטרה: ההיערכות לקראת הילולת הרשב"י - נמשכת כרגיל • בשלב זה עובדים רק על תשתיות הקבע, שיישארו גם לשנים הבאות • סוללים דרכי קבע, דרך מהדרין ועוד • השר מאיר פרוש: "עושים המוטל עלינו. אחרי החג, תתקבל ההחלטה לגבי אופן קיום ההילולא"
יוסף גרינבוים
י"ד ניסן התשפ"ד / 22.04.2024 00:53

על רקע המצב הביטחוני השורר בארץ הקודש, עדיין לא ברור באיזו מתכונת תיערך השנה הילולת הרשב”י בל”ג בעומר במירון. אך בינתיים, בשטח, העבודות נערכות על ידי משרד ירושלים ומסורת ישראל במלוא הקצב, בהתאם להנחיית גורמי הביטחון.

לטייל בירושלים? כנסו לאפליקציה אינטראקטיבית מהדרין לכל המשפחה

בשלב זה, העבודות במתחם הן רק של תשתיות קבע, שישמשו את ציבור העולים להילולת הרשב”י מספר שנים קדימה. מדובר בתשתיות חיוניות ההכרחיות למנוע הגעה של מצבי דחק ופיקוח נפש, בשנים בהם ההילולא הגדולה מתקיימת כסדרה.

על בסיס המתווה המוצלח שגיבש משרד ירושלים ומסורת ישראל בשנה שעברה – מתווה שזכה לשבחים רבים, בהם של ועדת החקירה הממלכתית – נבחרו חמישה מפיקי משנה בעלי ניסיון בתחומם, שכבר עובדים בשטח עם מהנדסים, ומתכננים את אופן קיום ההילולא, בהתאם להנחיות שיתקבלו בהמשך.

מתחם 89 – מתחם ההילולא המורחב, שהכיל שנה שעברה את רבבות החוגגים במעמדי ההדלקות השונים, מלבד ההדלקה המרכזית והיחידה שנערכה על גג ציון הרשב”י, יעבור השנה הליך שדרוג. השטח, שגרר תשבחות רבות מצד אלו שיכלו לחגוג ברווחה בהילולא הגדולה, בלי להצטופף כבשנים קדמוניות, יעבור הכשרה בהתאם לדרישות שונות שהתקבלו ממשרד הבריאות, עם תשתיות קבע לפינוי פסולת וביוב – ואפילו הגדלה נוספת של המתחם.

מדובר היה בחידוש המרכזי שהוציאו לפועל במשרד ירושלים ומסורת ישראל, ביוזמת השר מאיר פרוש והפרויקטור יוסי דייטש, אחרי קבלת האחריות על ביצוע ההילולא – ומדובר במהלך שהוביל לשינוי מפת התנועה הרגלית והצפיפות הרבה על הר מירון. גם חברי ועדת החקירה ציינו: “המתחם תרם רבות להצלחת ההילולה ולהקטנת צפיפות הקהל”.

השנה, כאמור, המתחם עובר שדרוג נוסף ומשמעותי לטובת הקהל.

כחלק מההיערכות, ממשיכים בסלילה של דרכי מילוט, ושדרוג דרך מהדרין – מהלך שכבר יצא לדרך שנה שעברה, אך השנה יסיימו את בניית השביל הקבוע, בשיטה של כיפין על גבי כיפין, על מנת שגם כהנים יילכו שם ללא חשש הלכתי, ובלי סיכון חיים עם גדרות ברזל עראיות ומסוכנות. בדרך כהנים, גם מתקינים עמודי תאורה קבועים.

השנה, גם מינו במשרד ירושלים ומסורת ישראל את חיים רוזנשטיין לתפקיד סמנכ”ל מירון, על מנת לתכלל במהלך השנה את כל העבודה הנדרשת מול משרדי הממשלה, ולהביא לביצוע כלל התכניות הרבות לתועלת הציבור.

רק אחרי חג הפסח, בהתאם להערכת מצב שתתקיים אז על ידי גופי הביטחון, תתקבל ההחלטה לגבי אופן קיום ההילולא. במידה ויאשרו את קיום הילולת הרשב”י במתכונת מורחבת, יחלו לעבוד גם על התשתיות הזמניות.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, האחראי על הילולת רשב”י במירון: “כולנו מתפללים למען הצלחת וניצחון עם ישראל, ובינתיים נערכים לכל תרחיש. בשלב זה, אנחנו עושים את המוטל עלינו ובונים את תשתיות הקבע באתרא קדישא מירון, בתפילה שנצליח לקיים את הילולת הרשב”י במתכונת הרגילה. אם המתיחות הביטחונית בצפון תמנע אפשרות של קיום אירועי ל”ג בעומר בבטחה על הר מירון בהשתתפות הקהל הרחב, נגבש פתרונות חלופיים ברחבי הארץ”.

ניצב שוקי תחאוכה: ״משטרת ישראל מובילה מזה חודשים עבודת מטה מסודרת למבצע מירון. ההחלטה בדבר קיום ההילולה תתקבל לאחר הערכת מצב עם השר לביטחון לאומי, שר ירושלים ומסורת ישראל, המפכ״ל ופיקוד העורף״.

פרויקטור ההילולא, יוסי דייטש: “העבודות על הר מירון נמשכות, תוך כדי היערכות לאפשרות של קיום ההילולא במתכונת מצומצמת, בהתאם להוראת גופי הביטחון. אנחנו לא מוציאים כספי ציבור לריק, ובינתיים מתמקדים רק בתשתיות קבע, שישמשו את הציבור לאורך שנים טובות. נעשה הכל על מנת להגיע מוכנים, מהצד שלנו, להילולת הרשב”י”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות