ארה”ב הטילה וטו: נגד חברות מלאה של הרשות הפלסטינית באו”ם

12 מדינות הצביעו בעד ההחלטה במועצת הביטחון ושתי מדינות נמנעו • השגריר גלעד ארדן: "הדיון היום - הוא תגמול למבצעים והתומכים של הטבח האכזרי ביותר ביהודים מאז השואה. אין פרס גדול יותר לטרור"
אריה ריבקינד
י"א ניסן התשפ"ד / 19.04.2024 01:18

ארה”ב הטילה הלילה (ליל שישי) וטו במועצת הביטחון של האו”ם על ההחלטה לקבלת הרשות הפלסטינית כחברה מלאה באו”ם.

12 מדינות הצביעו בעד ההחלטה: סלובניה, סיירה לאון, רוסיה, דרום קוריאה, מוזמביק, מלטה, יפן, גוויאנה, צרפת, אקוודור, סין, אלג’יריה.

שתי מדינות נמנעו: בריטניה ושוויץ.

ארה”ב הודיעה עוד לפני ההצבעה כי תתנגד להצעה ובמידת הצורך גם תטיל עליה ווטו.

נציג ארה”ב רוברט ווד הסביר: “ההצבעה שלנו אינה משקפת התנגדות לעצמאות פלסטינית, אלא הכרה בכך שצעד זה יגיע רק אחרי מו”מ בין הצדדים”.

שגריר ישראל באו”ם, גלעד ארדן, אמר בישיבת המועצה: “אם ההצעה תעבור, חס וחלילה, מועצה זו לא צריכה להיות מוכרת בתור ‘מועצת הביטחון’ אלא כ’מועצת הטרור’.

“אני תוהה עד כמה מועצת הביטחון יכולה להיות מנותקת כשהיא עוסקת בסוגיית החברות המלאה של הרשות הפלסטינית, דבר שתהיה לו אפס השפעה חיובית על מי מהצדדים בסכסוך הפלסטיני-ישראלי. כמה פעמים המועצה נפגשה כדי לדון בדרכים להביא לשחרור החטופים או לשם גינוי מתקפת הטרור של חמאס? שאלות שהתשובות להן היא אפסיות”.

הוא הוסיף: “הדיון היום – הוא תגמול למבצעים והתומכים של הטבח האכזרי ביותר ביהודים מאז השואה. אין פרס גדול יותר לטרור. הכרה מלאה במדינת טרור פלסטינית – היא פרס לטרוריסטים. הענקת חברות מלאה לעבריינים ולתומכים של 7 באוקטובר הוא הפרס הנתעב ביותר לפשעים השפלים ביותר”.

משרד החוץ הגיב: “מי שתומך בהצעה להכרה במדינה פלסטינית חצי שנה אחרי טבח ה-7 באוקטובר מעניק פרס לטרוריסטים של החמאס שביצעו פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות ופשעי מין נוראיים.

מי שבאמת מעוניין בשלום לא מעניק פרס לטרור. הרשות הפלסטינית, אשר לא גינתה עד היום את זוועות ה-7 באוקטובר ומממנת קצבאות לרוצחי יהודים – אינה עומדת בקריטריונים הבינ״ל להגדרת מדינה.

“ההצעה האלג׳יראית לשדרוג מעמד הפלסטינים באו״ם היא בלתי מוסרית, מזמינה עוד אלימות, פוגעת בעקרון המו״מ הישיר וטוב שהיא נדחתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות