בצה”ל מעריכים: מתוך כ־20 אלף – לחמאס נשארו מאות רקטות בלבד

בתחילת המלחמה היו לארגון הטרור כ־20 אלף רקטות • כ־9,000 שוגרו לישראל, צה"ל השמיד עוד אלפים - ויש גם שיגורים שנחתו הרצועה • במקביל ל'ציד הרקטות' בשטח, הושמדו מעל ומתחת לקרקע מפעלי ייצור
חרדים 10
ט"ז שבט התשפ"ד / 26.01.2024 11:32

110 ימים ללחימה: במערכת הביטחון מעריכים כי מלאי הרקטות שבידי חמאס פחת באופן משמעותי, ונכון להיום נאמד בכמה מאות בלבד.

לפי דיווח של לילך שובל ב’ישראל היום’, על פי ההערכה בתחילת הלחימה היו ברשות חמאס כ־20 אלף רקטות ופצצות מרגמה לטווחים שונים – רובן לטווחים קצרים.

בארבע השעות הראשונות של מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר שיגר חמאס כ־3,000 רקטות ופצצות מרגמה לשטח ישראל, ובסך הכל בכל תקופת הלחימה חדרו לשטח ישראל כ־9,000 רקטות.

על פי ההערכות, לא מעט רקטות ששיגרו ארגוני הטרור בעזה נפלו בשטח הרצועה, ולפיכך מספר הרקטות ששוגרו בפועל גדול מ-9,000.

להקטנת מלאי הרקטות של חמאס תורמת גם פעולת ציד הרקטות של צה”ל, שהצליח לפגוע בלא מעט רקטות מהאוויר ומהקרקע, מה שהקטין באופן משמעותי את מלאי הרקטות ברצועה.

נוסף על הניסיונות לאיתור הרקטות והמשגרים שנותרו ברצועה, פועל צה”ל גם לפגוע במשגרים לאחר שאלו יורים לשטח ישראל.

בשל הירידה הדרמטית במספר הרקטות ברצועה, ניתן לראות כי הירי לעבר ישראל פחת מאוד, שכן ארגוני הטרור מנהלים ‘כלכלת חימושים’, כדי להמשיך לאיים על העורף הישראלי תקופה ארוכה.

בימים האחרונים חמאס יורה רקטות בודדות מדי יום, רובן לעוטף עזה.

כדי לצמצם את היכולת של חמאס להמשיך לייצר רקטות, תוך כדי לחימה, ולהקטין את היכולת שלו לירות ב’יום שאחרי’, הלחימה ברצועה מתמקדת גם באתרי הייצור של הרקטות. כך, בתקופה האחרונה דווח על השמדות מפעלים ואתרים מרכזיים של אתרי הייצור של חמאס, שרבים מהם נמצאו עשרות מטרים מתחת לפני הקרקע.

מעבר לכך, בצה”ל מציינים כי כדי לצמצם את הירי בעתיד, אין מנוס ממציאת פתרון לסוגיית רפיח וציר פילדלפי, כדי למנוע את המשך ההתעצמות של חמאס ברקטות ובאמצעי לחימה נוספים. נכון לשלב הזה של הלחימה, ולנוכח ההתנגדות העזה של מצרים לפעולה בדרום הרצועה, עדיין לא ברור כיצד יהיה אפשר להתגבר על המוקש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות